لزوم کاهش سفرهای غیرضروری در راستای کاهش آلودگی هوا معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان از ابتدای سال جدید تا بیستم آبان‌ماه ۱۲۳ روز هوای ناسالم داشته است، گفت: با توجه به این شرایط کاهش سفرهای درون غیر ضروری را به شهروندان توصیه می‌کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

لزوم کاهش سفرهای غیرضروری در راستای کاهش آلودگی هوا

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان از ابتدای سال جدید تا بیستم آبان‌ماه ۱۲۳ روز هوای ناسالم داشته است، گفت: با توجه به این شرایط کاهش سفرهای درون غیر ضروری را به شهروندان توصیه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان؛ حسین حق‌شناس اظهار کرد: با استناد به اطلاعات سامانه‌های پایش آلودگی هوای شهر اصفهان و گزارشات اداره کل محیط زیست، شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها و عموم مردم قرار دارد، از این‌رو برای استمرار پایداری هوا تا اواسط هفته جاری برنامه‌ها و تمهیدات ویژه ترافیکی برای شرایط اضطرار هوا پیش‌بینی شده است.
او با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد و جدیت پلیس راهور جهت انجام این طرح ادامه داد: معاینه فنی خودروها و ایجاد محدودیت تردد وسایل نقلیه آلاینده یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه ترافیک است که با اجرای طرح lez و انتقال اطلاعات و اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های ترافیکی اجرا می‌شود.
معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار اصفهان با توصیه به کاهش سفرهای غیرضروری و استفاده از حمل‌ونقل همگانی جهت سفرهای ضروری افزود: از شهروندان درخواست می‌کنیم شماره پلاک خودروهای آلاینده را جهت جلوگیری از تردد، توقیف و اعمال قانون به پلیس راهور اعلام کنند.
حق‌شناس با بیان اینکه شهر اصفهان از ابتدای سال جدید تا بیستم آبان ماه ۱۲۳ روز هوای ناسالم داشته است، اضافه کرد: رفع مشکل آلودگی هوا در بلند مدت، نیازمند تغییر نگرش مسئولان و سبک زندگی شهروندان و طراحی شهری است، همچنین انتقال صنایع، گسترش حمل‌ونقل پاک و توسعه حمل‌ونقل همگانی اصفهان از راهکارهای کاهش آلودگی هوای اصفهان است.