گرچه کسالت داشت اما، هرزگاهی با تبسمی مهربان، جرعه شعری می سرود و محفل را به وجه می آورد طی مراسمی ادبی با حضور مسئول واعضای کانون شعر مرحوم استاد «محمد رضا همت یار» با همکاری حوزه هنری استان کردستان از استاد بهاءالدین سجادی تجلیل و تقدیر شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

گرچه کسالت داشت اما، هرزگاهی با تبسمی مهربان، جرعه شعری می سرود و محفل را به وجه می آورد

طی مراسمی ادبی با حضور مسئول واعضای کانون شعر مرحوم استاد «محمد رضا همت یار» با همکاری حوزه هنری استان کردستان از استاد بهاءالدین سجادی تجلیل و تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مسئول واعضای کانون شعر مرحوم استاد محمد رضا همت یار با همکاری حوزه هنری استان کردستان طی برنامه ای از سالها تلاش وزحمات این شخصیت فرهنگی وادبی روز پنجشنه در منزل شخصی ایشان تقدیر و تجلیل کردند.

استادبهاء الدین سجادی متولد ۱۳۱۷ شمسی درشهرستان سنندج است که پس سال ها تدریس در دانشگاه تربیت معلم و دبیرستان های تهران ،کرمانشاه وسنندج در سال ۱۳۶۸بازنشستە شده و اکنون در جمع اهالی ادبیات کردستان در زمره گلهای سر سبد محافل ادبی وفرهنگی استان است.

استاد بهاء الدین سجادی با توجه به رشته تخصصی خود که مدرس جامعه شناسی است، در حوزه سرودن شعر،نقد ادبی و… سالهاست که به جامعه فرهنگ وادبیات عاشقانه خدمت میکند.

استاد سجادی به دلیل کهولت سن و بیماری از ناحیه پا، یک سال است که خانه نشین شده و اکنون منزل پر از تراوش شعر وکلمات گهربار ادبی او میعادگاه هنرمندان،شاعران وادیبانیست که هرز گاهی به بهانه« شعر» به دیدار او می روند و خستگی مفرد زندگی پرتلاطم عصر زنگ زده مدرن را با سرودن اشعار روح بخش از زبان این استاد فرزانه را به فیض می برند.

استاد سجادی از بهترین خاطرە ی زندگی اش که همزمان با فارغ التحصیل شدن ایشان به دانشگاه و ازدواجش رقم خورد، برایمان سخن گفت که اکنون: پنجاه سال از شروع زندگی مشترکش با همسرش میگذرد،اما همچنان عاشقانه و با کمال احترام در کنار همدیگر زندگی میکنند، زیرا که تمام رشد و ادامه فعالیتهای ادبی و کاریش را مدیون همسرش میداند.

امجد ویسی مسئول کانون شعر مرحوم استاد محمدرضا همت یار استان کردستان در این محفل ادبی اظهار کرد: کانون شعر مرحوم استاد محمد رضا همت یار حدود یک ماه است که با تشریف فرمایی جمع گرم شاعران و ادیبان وبا همت حوزه هنری استان کردستان روزهای پنجشنبه هر هفته در سالن اندیشه سینما بهمن سنندج ساعت پنج عصر الی هشت پذیرای ادب دوستان، نویسندگان وشاعران این استان می باشد.

ویسی افزود: با توجه به تاریخ پربار و جایگاه ویژه شاعران و ادبا در استان کردستان در طول تاریخ تا کنون، خوشبختانه در عصر فضای مجازی و تکنولوژی مدرن بازهم افراد زیادی هستند که با تمام وجود ادبیات وشعر را حفظ کرده و این کانون برای آنها فرصت بسیار مغتنمی است تا این عزیزان در این محفل گرد هم بیایند و با انتقادات سازنده و تشویقهای خود صاحبان سبک،نویسندگان وشاعران نوپا و ادبیات ارزشمند این استان را به نسلهای بعدی آموزش و انتقال بدهند.

امجد ویسی با اشاره به اینکه ما باید قدر هرمندان، شاعران و نویسندگان را در زمان حیات آنها ارزشمند بشماریم، افزود: در نظر داریم از این به بعد با همکاری حوزه هنری استان کردستان واعضای کانون شعر استاد محمد رضا همت یار جلساتی را به بازدید و دیدار از شخصیتهای سرآمد ادبی وفرهنگی در سطح شهر سنندج و شهرستانهای استان اختصاص بدهیم تا قطره بسیار کوچکی از دنیای زحمات وتلاشهای این عزیزان را جبران کنیم و همچنین آنها را از دریچه رسانه ها بهتر وبیشتر به نسل غرق شده در تکنولوژی و دنیای فارغ از ادبیات را معرفی کنیم.

ویسی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از امین مرادی رئیس سابق حوزه هنری استان و تشکر خاصه از جناب آزادی سرپرست فعلی حوزه هنری استان کردستان و مجموعه با اخلاق و دلسوز این نهاد فرهنگی اضافه کرد: انصافا حوزه هنری استان کردستان در تمامی برنامه های فرهنگی و هنری و در طول تمام این سالها بدون هیچ گونه تبعیضی یاریگر جامعه هدف خود بوده ودربین ادارات ونهادهای متولی فرهنگ و هنر از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و می باشد.

حاضرین واعضای کانون شعر مرحوم استاد محمدرضا همت یار در این محفل ادبی وهنری به بحث و گفتمان ادبی و مشاعره پرداختند.

در پایان این مراسم فرهنگی وادبی به پاس سالها زحمات وتلاش استاد بها‌ الدین سجادی از طرف حوزە هنری استان کردستان لوح تقدیری به ایشان اهدا شد.

خبرنگار: کویستان عبدالحکیمی/کردستان