رئیس هلال احمر بنغازی گفت: ۱۵۰ شهروند در براثر سیل و باران جان خود را از دست دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه اعلام کرد که باران های سیل آسا و طوفان «دانیال» در مناطق شرقی لیبی خسارت سنگینی به زیرساخت های عمومی و املاک و دارایی های خصوصی شهروندان […]

رئیس هلال احمر بنغازی گفت: ۱۵۰ شهروند در براثر سیل و باران جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه اعلام کرد که باران های سیل آسا و طوفان «دانیال» در مناطق شرقی لیبی خسارت سنگینی به زیرساخت های عمومی و املاک و دارایی های خصوصی شهروندان وارد کرده است.

«عبدالحمید دبیبه» رئیس دولت وحدت ملی لیبی روز یکشنبه به همه دستگاه ها و نهادها دستور داده بود که به شکل فوری با پیامدهای سیل در مناطق شرقی این کشور مقابله کنند.

سیل، برخی از مناطق طرابلس پایتخت لیبی را درنوردیده است و در شهرهای شرقی این کشور وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

مرکز طوفان «دانیال» روز یکشنبه پس از عبور از یونان از دریای مدیترانه وارد ساحل مناطق شرقی لیبی شد و باران های سیل آسایی در این منطقه فروریخت که برخی از مناطق را به زیر آب برد و راه های بسیاری را قطع کرد.

مجلس نمایندگان لیبی نیز روزهای یکشنبه و دوشنبه را به خاطر جاری شدن سیل در مناطق شرقی، تعطیل رسمی اعلام کرد و اتاق عملیات اضطراری در بنغازی تشکیل شد.