شوراها سکوی تبیین در امر انتخابات هستند/ مسئولان باید پاسخگوی عملکردشان باشند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مشورت دستور صریح اسلام است،گفت:شوراها سکوی تبیین در امر انتخابات هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “مهدی رمضانی” صبح امروز ۱۵ مهرماه جاری در همایش شهرستانی شوراهای اسلامی به […]

شوراها سکوی تبیین در امر انتخابات هستند/ مسئولان باید پاسخگوی عملکردشان باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مشورت دستور صریح اسلام است،گفت:شوراها سکوی تبیین در امر انتخابات هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “مهدی رمضانی” صبح امروز ۱۵ مهرماه جاری در همایش شهرستانی شوراهای اسلامی به مناسبت روز روستا که در شهرستان کامیاران برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دستورات و توصیه‌های اخلاقی و اجتماعی اسلام، همفکری و مشورت در امور فردی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اهمیت شورا و مشارکت از دیدگاه اسلام، افزود : این امر مقدس نیز مورد تاکید پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص) است و با تکیه به این امر، بشریت از جهل و نادانی، ظلمت و تاریکی نجات یافتند، لذا امروز مسلمانان سراسر جهان مدیون رهنمون‌های منجی عالم بشریت هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه مشورت دستور صریح اسلام است، گفت:شوراها سکوی تبیین در امر انتخابات هستند.

رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با رجوع به تاریخ صدر اسلام،  در ۱۴۰۰ سال قبل که بشر در اوج بدبختی و جهالت، به انحطاط رسیده بود، با مبعوث شدن نبی مکرم اسلام(ص)، همه مکلف به فرمانبرداری از خداوند واحد شدند و هیچ کس حق تبعیت و پرستش مبعود دیگری را نداشته و  ندارد.

وی در ادامه به قیام ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی گریزی زد و گفت: آغاز حکومت جمهوری اسلامی در سال ۵۷  که به رهبری امام امت(ره) با دستان خالی و به پشتوانه عظیم و میلیونی مردم شکل گرفت، حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی سرنگون شد و برگ جدیدی از تاریخ برای مردم ایران گشوده شد.

وی به آغازین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمنان انقلاب بسیار تلاش کردند که حکومت نوپای اسلامی را بر زمین بزنند لذا با جنگ تحمیلی به  این دشمنی دامن زدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی و تدارکات نظامی و دفاعی دشمن در مقابل ایران نوپا، حتی بدون بند پوتین و سیم خاردار ، خاطرنشان کرد: هشت سال کشور ما خصوصا مناطق غربی از جمله استان کردستان آماج حملات وحشیانی بعثی ها بود اما با رهبری معنوی و متکی به تعالیم دینی با پشتوانه مردمی جنگ را هم پشت سرگذاشتیم و رسیدیم به امروز که در تمامی زمینه‌ها به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.

رمضانی  با بیان اینکه اکنون ۴۵ سال از عمر انقلاب می‌گذرد یادآور شد: خوشبختانه در سطوح مختلف مادی و معنوی در اکثر عرصه‌های علمی و صنعتی به همت دانشمندان و جوانمردی و پشتکار جوانان خلاق، ایران سربلند در صدر جدول کشورهای جهان است.

وی با بیان اینکه با وجود کسب  دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان اما همچنان به دلیل بی کفایتی و بی مسئولیتی برخی مدیران، مشکلات مختلفی داریم که نیازمند رفع و بررسی است، تاکید کرد: مسئولان نسبت به عملکرد و وظیفه محوله خود پاسخگو باشند و  اگر مسئولی برای توجیه کم کاری خود توضیحی دارد، ما گوش شنوا داریم.

وی در ادامه توسعه راه روستایی را در راستای رفاه شهروندان این مناطق ضروری عنوان کرد و گفت: رفع مشکلات راه روستایی بهسازی جاده‌ها و هموار کرد مسیر تردد روستاییان رسالت خطیر مدیران مرتبط است.

کویستان عبدالحکیمی