معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه دوم تیرماه در نشست جمع‌بندی اجلاس سراسری مدیران بنیاد در مشهد مقدس بر ارائه خدمات عادلانه و بدون تبعیض به ایثارگران در سراسر کشور تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل ازایثار،دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با […]

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز پنجشنبه دوم تیرماه در نشست جمع‌بندی اجلاس سراسری مدیران بنیاد در مشهد مقدس بر ارائه خدمات عادلانه و بدون تبعیض به ایثارگران در سراسر کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل ازایثار،
دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست با گرامیداشت یاد شهیدان، گفت: وقتی از طرح برنامه‌های تحول سخن می‌گوییم به این معنی نیست که مواردی می‌خواهد خلق شود که در تجربه دانش بشری و حتی خود سازمان نیست، ممکن است اقدامات خوبی نیز در گذشته انجام شده باشد که باید احیا شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران از معدود سازمان‌های چندوجهی کشور است، گفت: وابستگی و تعامل بنیاد با نهادها و سازمان‌های اصلی کشور نشان‌دهنده اهمیت موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و ایثارگران است و مسائلی که ممکن است در سازمان‌های دیگر قابل تحمل باشد در این حوزه قابل گذشت و تحمل نیست که نمونه‌های آن را مشاهده می‌کنیم که مردم و افکار عمومی در این موارد به چه میزان حساس هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه باید بر اساس اهداف و برنامه مشخص حرکت و اقدام کرد، اظهار داشت: اصلاح رویکرد که در نهایت به اصلاح کارکرد منجر می‌شود از برنامه‌های اصلی است و در حوزه اصلاح رویکرد هر اقدامی که انجام می‌شود باید بر اساس منطق و قانون باشد ضمن اینکه توزیع خدمات به صورت عادلانه مبتنی بر نیاز باید مدنظر باشد.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد مبانی تغییر رویکردها در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خوشبختانه در حوزه رویکردها اسناد بالادستی زیاد و روشنی وجود دارد که فرامین امام خمینی (ره) در تشکیل بنیاد شهید، ستاد شاهد و سایر بخش‌های بنیاد و همچنین بیانات و منویات مقام معظم رهبری در کل و جزء و سیاست‌های ابلاغی در حوزه ایثار، جهاد و شهادت از آن جمله است.

وی افزود: تمامی تعاملات باید بر اساس گفت‌وگو، منطق و مبتنی بر اصول باشد و با شفافیت همراه باشد. پنهان‌کاری برای مجموعه‌ای است که دچار اشکال باشد و اقدامات باید با انعطاف لازم و شفاف ولی با توجه به اصول ارائه شود. مدیران بنیاد باید توجه کنند مسئولیت بیشتری دارند زیرا بنیاد یک نهاد انقلابی است و وابستگی به مقام معظم رهبری مستقیم‌تر است و حامی بهترین و عزیزترین افراد جامعه و مروج فرهنگی هستیم که امام حسین (ع) آن را نشر دادند تا به ما رسیده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد کادرسازی است، گفت: باید کاری کنیم که جامعه ایثار و شهادت رشد یافته و مسئولیت‌های جامعه را به عهده بگیرد و معنی این موضوع دادن مدرک و جایگاه نیست و هوش، شخصیت، توانایی، سعه صدر و حس ایثار در این جامعه باید تقویت شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تفویض بسیاری از اختیارات به مدیران استانی بنیاد، گفت: مدیران کل بنیاد استان‌ها در حوزه اختیارات خود به اجازه کسی نیاز ندارند و منابع مالی که در اختیار بنیاد قرار می‌گیرد عادلانه و بر اساس سرانه باید توزیع شود و کسی که به مدیران دسترسی دارد از حق بیشتری برخوردار نیست و تبعیض در توزیع امکانات به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه خدمات رسانی به ایثارگران خاطرنشان کرد: باید نیاز حقیقی ایثارگران پاسخ گفته شود و مدیران بنیاد در استان‌ها تمام امکانات استان را برای رفع این نیاز بسیج کنند. مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در همه بخش‌ها باید مددکار بوده و خود را مسئول بدانند.

گفتنی است، در اجلاس سراسری مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران پنل‌های تخصصی با محوریت موضوعات تعاون و امور اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی؛ بهداشت و درمان، توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی، حقوقی، روابط عمومی، بسیج، میز خدمت و تعامل با جامعه هدف و بازرسی برگزار شد.