تداوم خدمات‌رسانی به زائران در راه برگشت/ مردم کردستان بار دیگر مهمان‌نوازی خود را ثابت کردند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ادامه خدمات‌رسانی به زائران در راه برگشت از کربلای معلی خبر داد و گفت:مردم کردستان در ایام اربعین حسینی بار دیگر فرهنگ و سنت مهمان‌نوازی خود را به‌ دنیا ثابت کردند. به […]

تداوم خدمات‌رسانی به زائران در راه برگشت/ مردم کردستان بار دیگر مهمان‌نوازی خود را ثابت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ادامه خدمات‌رسانی به زائران در راه برگشت از کربلای معلی خبر داد و گفت:مردم کردستان در ایام اربعین حسینی بار دیگر فرهنگ و سنت مهمان‌نوازی خود را به‌ دنیا ثابت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ یعقوب گویلیان در این‌باره اظهار کرد:با توجه به اینکه برای اولین‌بار است تردد زائران از مرز بین‌المللی باشماق مریوان انجام می‌شود، لذا تمهیدات، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای پذیرایی و خدمات‌دهی به زائران حسینی در نظر گرفته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: یکی از این اقدامات، بازدید و آماده‌سازی تمام اماکن اقامتی اعم از هتل‌ها، خانه‌مسافرها، مهمانپذیرها، مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و… است که در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی قرار دارند.

او عنوان کرد: ۱۶ مدرسه، دو سالن ورزشی، زائر‌سرای سپاه و حسینیه نیز با همکاری اعضای ستاد اربعین و با ظرفیت دوهزار نفر به‌صورت رایگان برای اسکان و اقامت زائران گرامی آماده‌سازی شد.

گویلیان یادآور شد:در این ایام نظارت و بازرسی از تأسیسات گردشگری استان هم توسط اکیپ نظارتی متشکل از کارشناسان این اداره‌‌کل و ادارات صمت، نظارت بر اماکن عمومی، علوم‌ پزشکی، تعزیرات و مرکز بهداشت انجام شد و همچنان با جدیت ادامه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، بیان کرد: بر‌پایی پنج ایستگاه اطلاع‌رسانی و اسکان با حضور بیش از ۳۰ نفر از کارکنان و فعالان حوزه گردشگری استان در مبادی ورودی شهرستان‌های مریوان و سنندج، چاپ و توزیع  ۲۰هزار برگ بروشور وکاتالوگ، برپایی موکب‌های خدمات‌رسانی، نصب تابلوهای راهنما، افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی از جمله اقدامات دیگری است که در این ایام با همکاری ادارات عضو ستاد اربعین و با پشتیبانی استاندار کردستان انجام شده است.

او با بیان اینکه موج برگشت زائران از کربلای معلی همچنان ادامه دارد، یادآور شد:مردم و مسئولان استان کردستان همواره با تمام توان و امکانات برای میزبانی، اسکان، خدمات‌دهی و جلب رضایت مسافران و زائران اربعین حسینی آماده هستند و از هیچ کوششی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان