تفاهم دو دستگاه فرهنگی و هنری برای توسعه همکاری ها/ حوزه هنری و صدا وسیما دو مرکز اصلی گسترش هنر انقلاب دردیدار سرپرست حوزه هنری استان کردستان با مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان راه های گسترش و تقویت همکاری این دو مرکز فرهنگی وهنری مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

تفاهم دو دستگاه فرهنگی و هنری برای توسعه همکاری ها/ حوزه هنری و صدا وسیما دو مرکز اصلی گسترش هنر انقلاب


دردیدار سرپرست حوزه هنری استان کردستان با مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان راه های گسترش و تقویت همکاری این دو مرکز فرهنگی وهنری مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، صبح امروز افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان با حضور در صدا وسیمای مرکز کردستان با علی مرادی مدیرکل صدا وسیمای مرکز کردستان دیدار و در خصوص راه های تقویت و توسعه همکاری ها به تبادل نظر پرداخت.
وی در این دیدار با قدردانی از اهتمام وتوجه صدا وسیمای مرکز کردستان به توسعه فرهنگ وهنر در استان گفت: حوزه هنری و صدا وسیما به عنوان دو نهاد زیر نظر مقام معظم رهبری دو مرکز اصلی و مهم در زمینه گسترش و تقویت هنر انقلابی می باشند.
وی افزود: صدا وسیما به عنوان رسانه ملی در طول ۴ دهه از انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی را در زمینه انتقال مفاهیم رفیع انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور برعهده داشته است و با توجه به هجمه سنگین و سرمایه گذاری عظیمی که دشمنان این نظام مردمی در بخش ایجاد شبکه های مختلف رسانه ای انجام داده اند به خوبی توانسته است رسالت مهم انتقال پیام انسانی انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برساند.
آزادی تصریح کرد: در بخش فرهنگ وهنر نیز صدا وسیما به عنوان یاور اصلی ومهم عرصه این عرصه عمل کرده و ضمن انعکاس رویدادهای جاری فرهنگی وهنری در استان توانسته است با بیان و به تصویر کشیدن مشکلات و کمبودها با کمک همکاران تلاشگری که در بخش های مختلف به فعالیت مشغول هستند صدای مردم را به گوش مسئولین در جهت رفع مشکلات برساند.
سرپرست حوزه هنری استان کردستان از فرهنگ وهنر به عنوان اصلی ترین و اساسی ترین مولفه های توسعه ای نام برد و گفت: براین باوریم می توان با کمک رسانه ملی در جهت برند سازی و به تصویر درآوردن پتانسیل های غنی استان هنر وفرهنگ در نقاط مختلف استان کردستان گام های اساسی را برداریم.
آزادی تاریخ شفاهی را یکی از محوری ترین برنامه های حوزه هنری عنوان کرد و گفت : در استان کردستان همسو با دیگر استان ها تلاش کرده ایم گوشه ای از نقش و جایگاه مردمان مرز نشین کردستانی را در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در قالب ضبط، ثبت و انتشار خاطرات در بخش های تولید کتاب، برگزاری شب خاطره، تولید مستند و… به انجام رسانیم.
وی به برگزاری برنامه های مردمی به عنوان مهمترین سیاست حوزه هنری در بخش فرهنگ وهنر اشاره کرد و گفت: ایجاد دفتر هنر مردمی و توجه به مناطق کم برخوردار و حاشیه ای به صورت جدی مورد توجه حوزه هنری است و دراین راستا احداث دو سالن سینمایی در نایسر و برگزاری دوره های مختلف آموزشی در رشته های مختلف هنری به صورت رایگان با بهره مندی از اساتید مجرب کشوری و استانی در سطح مناطق مختلف استان را در طول سال های اخیر به انجام رسانده ایم.
آزادی به برگزاری مراسم بزرگ مولودی خوانی یادواره سید بهاء الدین شمس قریشی در ایام هفته وحدت اشاره کرد و افزود: این مراسم که هرساله در مسجد جامع سنندج با حضور بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم متدین سنندجی برگزار می گردد یکی از هزاران صحنه وجود وحدت و برادری بین ادیان اسلامی در کردستان است.
وی با اعلام آمادگی حوزه هنری کردستان برای تقویت همکاری های فی مابین با صدا وسیما گفت: تمامی امکانات ما در حوزه هنری متناسب با نیازهای صدا وسیمای مرکز کردستان در اختیار صدا وسیما خواهد بود و امیدواریم شاهد برگزاری با شکوه جشنواره بزرگ موسیقی اقوام که به همت صدا وسیما ی مزکر کردستان د رایام هفته وحدت در سنندج باشیم و به همین منظور پردیس سینمایی بهمن سنندج با تمام ظرفیت های آن در اختیار این رویداد خواهد بود.

کویستان عبدالحکیمی