نمایشگاه عکس های قدیمی سنندج به مناسبت “روز سنه”به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، به همت حوزه هنری استان کردستان و با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر سنندج و دفتر یونسکو در سنندج نمایشگاهی از عکس های قدیمی شهر سنندج به مناسبت روز سنه از۴تا۱۰ اردیبهشت۱۴۰۱ در محل گالری سوره پردیس سینمایی […]

نمایشگاه عکس های قدیمی سنندج به مناسبت “روز سنه”
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، به همت حوزه هنری استان کردستان و با همکاری شهرداری، شورای اسلامی شهر سنندج و دفتر یونسکو در سنندج نمایشگاهی از عکس های قدیمی شهر سنندج به مناسبت روز سنه از۴تا۱۰ اردیبهشت۱۴۰۱ در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج در معرض نمایش عموم قرار داده می شود.
نمایشگاه عکس های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب “آلبوم سنندج”تألیف “حامد شریعتی” ساعت ۱۷روز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور مسئولین استانی و هنرمندان افتتاح می گردد.
در این نمایشگاه ۵۱ عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه ۷۰*۵۰ از سال های ۱۲۶۰ تا ۱۳۵۷ گردآوری و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.
شریعتی در گفتگویی در خصوص کتاب “آیینه سنندج” گفت: این کتاب دارای ۲۷۵ صفحه بوده و در هشت فصل مختلف شامل نقشه های قدیمی سنندج، علما و مشاهیر این شهر، کارمندان، خوانین سنندج، بازاریان و کسبه، هنرمندان، ورزشکاران و سکه های قدیمی نگاشته شده است.
شریعتی افزود: مطالب و تصاویر این کتاب در طول پنج سال و در بررسی میدانی و دیدار چهره به چهره با خانواده های قدیمی و تاریخی سنندج که تصاویری قدیمی در آلبوم های خانوادگی خود داشتند جمع آوری شده است.
وی اضافه کرد: عکس ها و مسال این اثر به توجه به زمان و مکان آنها و شخصیت های افراد در این هشت فصل منتشر شده و قدیمی ترین تصویر آن در بخش شخصیت ها مربوط به ‘امان الله خان’ و ‘سنجرخان’ در سال ۱۲۸۲ و در بخش اشیاء مربوط به سکه های دوره قاجار و سال ۱۲۴۴ هجری قمری است.
این نمایشگاه در ایام برگزاری همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج از یان آثار بازدید کنند.
گفتنی است ۶ اردیبهشت ماه با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه نامگذاری و از ۶ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته برنامه های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می گردد.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان