حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه استان اصفهان با ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی، رتبه اول تعداد شهدای روحانی در سطح کشور را دارد از برگزاری کنگره شهدای روحانی در پایان هفته جاری در اصفهان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله صادقی پیش از ظهر امروز در […]

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه استان اصفهان با ۵۹۰ شهید طلبه و روحانی، رتبه اول تعداد شهدای روحانی در سطح کشور را دارد از برگزاری کنگره شهدای روحانی در پایان هفته جاری در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت الاسلام و المسلمین رحمت الله صادقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چهار هزار شهید شناسنامه دار مورد تایید جمهوری اسلامی از روحانیون وجود دارند، اظهار داشت: این شهدای روحانی یا به واسطه منافقین به شهادت رسیدند یا در همه عرصه های دفاع مقدس حضور داشتند و ۳۸ نفر نیز در نبرد با داعشیان در عراق یا سوریه برای دفاع از حرم آل الله به شهادت رسیدند.
وی افزود:افتخار شیعه ایرانی این است که هر جا ظلمی ببیند برای مبارزه از مظلوم قدم برمی‌دارد و روحانی شیعه پرچم دار مبارزه با ظلم هستند و در عرصه های مختلف از جان و مال خود و آبروی خود مایه گذاشتند تا به مردم کمک کنند.
وی در ادامه از روحانیونی مانند شیخ جعفر کاشف الغطا یاد کرد و گفت: وی در طول سال همیشه همراه و یاور مردم بود و وقتی وهابیون به نجف حمله کردند نیز به دفاع از حرم امیرالمومنین پرداخت و در طول تاریخ روحانیون شیعه پا به پای رزمندگان در دفاع از کشور و دین فعالیت می کردند.
وی اذعان کرد: برخی از شهدای روحانی غواص و برخی تخریب چی بودند یا کار تبلیغی انجام می‌دادند و آیات جهاد و شهادت را قرائت می‌کردند و تبلیغ چهره به چهره داشتند و این ها برای نظام ما و شیعه افتخار و جلو دار بودند.
حجت‌الاسلام صادقی از تلاش های طلاب جهادی در ایام کرونا گفت و اظهار داشت: در دوران کرونا طلبه های بسیجی در بیمارستان ها حاضر شدند و هم خواهران و هم برادران طلبه گام به گام کادر درمان خدمت رسانی می‌کردند و در آرامستان ها هم برای تغسیل و تدفین حاضر می شدند و عزیزان از دنیا رفته را دفن می‌کردند.
وی خاطر نشان کرد: در استان اصفهان طلاب اجازه ندادند که حتی یک میت بدون غسل دفن شود و همه آداب و مسایل شرعی برای آنها رعایت شد.
در کمک رسانی برای سیل و زلزله روحانیون خواهر و برادر بسیار تلاش کردند و به طور کلی در همه شهر ها همراهی و همگامی طلاب با مردم را جزیی از افتخارات حوزه علمیه می دانیم که از مال و جان خود برای مردم مایه می‌گذاشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان استان اصفهان بیان داشت: در کمک رسانی برای سیل و زلزله روحانیون خواهر و برادر بسیار تلاش کردند و به طور کلی در همه شهر ها همراهی و همگامی طلاب با مردم را جزیی از افتخارات حوزه علمیه می دانیم که از مال و جان خود برای مردم مایه می‌گذاشتند.

وی افزود:بالاترین آمار شهدای کل کشور را در استان اصفهان داریم و اصفهان رتبه اول در تعداد شهدایی که تقدیم انقلاب کردند داریم بعد از آن تهران با ۳۶۴ شهید و مازندران با۳۴۰ شهید دارند .
وی با بیان اینکه آمار شهدا و جانبازان روحانیون بسیار بالاست اذعان داشت: ۲۱۵جانباز روحانی در استان داریم و ۲۳۹نفر از شهدای روحانی پدرانشان جزو ایثارگران و جانبازان هستند.
حجت‌الاسلام صادقی اضافه کرد:به جهت اینکه اصفهان بالاترین آمار شهدای روحانی را داشته از ساعت ۹صبح تا ۱۲روز پنج شنبه ۲۹اردیبهشت کنگره ای با سخنرانی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی برگزار خواهد شد که سعی کردیم بیشتر نسل جوان و نوجوان را در این برنامه شرکت کنند اما از عموم مردم دعوت به شرکت در این کنگره میکنیم.
وی با بیان اینکه برای همه اقشار شهدا تاکنون کنگره در سطح کشوری داشتیم ولی برای روحانیون تا کنون نداشتیم اظهار داشت:در قم قرار است روز چهارم خرداد روز مقاومت دذفول و یک روز پس از سوم خرداد و در آستانه شهادت امام جعفر صادق با سخنرانی رییس جمهور این کنگره برگزار شود و در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار و هنرهای روحانیون به نمایش گذاشته شود و از اصفهان هم در آین نمایشگاه شرکت خواهند کرد.
وی افزود: به پنج استان اجازه برگزاری کنگره مستقل دادند که امروز استان قزوین همایش تجلیل از آزادگان ،تجلیل از شهدای مدافع حرم نیز در کرمان چهارشنبه برگزار می شود چون کرمان متعلق به حاج قاسم است،همایش تجلیل از جانبازان هم در مشهد مقدس برگزار می شود.
وی گفت:از۵۹۰شهید روحانی که ۲۹۰ تا از آنها در اصفهان مدفون هستند تا کنون از ۴۷۰نفر از این خانواده ها به همراه استاندار و فرماندار سرکشی کردیم و در شهرستان ها نیز با همراهی فرمانداران و مسیولین شهرستان در منزل این شهدا حضور پیدا کردند و خود ما در منزل آیت الله شمس آبادی و شهید ردانی پور رفتیم و لحظات بسیار خوبی را در محضر این شهدا داشتیم.
شایان ذکر است کنگره ۵۹۰شهید روحانی ساعت ۹ صبح پنجشنبه بیست و نهم ماه جاری در سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان برگزار می گردد.
خبرنگار: الهام خانی