آمادگی شهرداری اصفهان برای به‌اشتراک‌گذاری دانش فنی و تجارب با شهرداری «کاپان» شهردار اصفهان گفت: آمادگی همه‌جانبه خود را برای به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تجارب خود با شهرداری «کاپان» ارمنستان و همچنین افزایش سطح ارتباطات در برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری اعلام می‌کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از […]

آمادگی شهرداری اصفهان برای به‌اشتراک‌گذاری دانش فنی و تجارب با شهرداری «کاپان»

شهردار اصفهان گفت: آمادگی همه‌جانبه خود را برای به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تجارب خود با شهرداری «کاپان» ارمنستان و همچنین افزایش سطح ارتباطات در برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده در نشستی با شهردار شهر «کاپان» کشور ارمنستان با اشاره به اعزام هیئتی به نمایندگی مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان به‌منظور بررسی ظرفیت‌ها و امکان تبادلات فرهنگی به شهر کاپان درگذشته اظهار کرد: مدیریت شهری انگیزه زیادی برای کمک به مردم شهر کاپان دارد و سفر شهردار این شهر به اصفهان موجب می‌شود سطوح ارتباطات و تعاملات بین دو شهر بیشتر شود.

وی ادامه داد: موضوع خواهرخواندگی بین شهر کاپان و منطقه پنج شهرداری اصفهان که محل استقرار ارامنه در اصفهان است قبلاً مطرح‌شده بود که امیدوارم به نتایج خوبی منتهی شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان آمادگی همه‌جانبه خود را برای به اشتراک گذاشتن دانش فنی و تجارب خود به شهرداری کاپان و افزایش سطح ارتباطات در برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری اعلام می‌کند.

خواهان ارتباطات عمیق‌تر، مؤثرتر و جدی‌تر با اصفهان هستیم

شهردار کاپان نیز در این دیدار اظهار کرد: ارتباط نزدیک بین ایران و ارمنستان قدمتی طولانی دارد و درصدد هستیم همکاری نزدیکی بین دو شهر اصفهان و کاپان برقرار شود.

گئورک پارسیان همکاری و همفکری در سطوح مختلف با شهرداری اصفهان را از اهداف سفرش به اصفهان دانست و افزود: شهر کاپان ازنظر موقعیت استراتژیکی شهر مهمی است، چراکه در مسیر ارتباط زمینی شمال به جنوب قرار گرفته و مسیر ارتباطی دریای سیاه و کشورهای آسیایی از این شهر عبور می‌کند.

وی با بیان اینکه این دو شهر ظرفیت‌های زیادی برای مراودات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، پزشکی، علمی و ورزشی دارند، گفت: برقراری همکاری نزدیک با شهرداری اصفهان، افزایش ارتباطات و تعاملات در سایه تصمیم‌های سرکنسولگری ایران در شهر کاپان و بالعکس نیز از موضوعات مطرح‌شده در این دیدار است.

به گفته او، افزایش تعامل هنرمندان دو شهر و برقراری پرواز مستقیم از شهر کاپان به اصفهان از دیگر زمینه‌های همکاری با شهر اصفهان خواهد بود.

راه طولانی برای مراودات میان کاپان و اصفهان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کاپان ارمنستان هم گفت: انتخاب اصفهان برای همکاری با کاپان تصادفی نبوده است، در نزدیکی شهر کاپان یک پل با قدمت ۴۰۰ساله وجود دارد، این پل در زمان شاه‌عباس صفوی و به دستور یکی از فرزندان او ساخته شده است. همچنین آثاری از یک مسجد مسلمانان در این منطقه وجود دارد که حاکی از مراودات فرهنگی و هم‌زیستی دینی است که تمام این موارد نشان از رابطه دیرینه ایران و ارمنستان و احترام متقابل به فرهنگ یکدیگر است.

مرتضی عابدین ورامینی با اعلام اینکه در آینده‌ای نزدیک هیئتی از دانشگاه پلی‌تکنیک کاپان به اصفهان می‌آیند، افزود: شهر کاپان ظرفیت خوبی برای برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی دارد و به پیشنهاد معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان هفته فرهنگی اصفهان در کاپان قابلیت برگزاری دارد.

اصفهان در عرصه فرهنگی، هنری و علمی زبانزد است

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان هم ضمن اشاره به سابقه دیرینه ارتباط ایران و ارمنستان و حضور شهروندان ارامنه در اصفهان گفت: ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و علمی در اصفهان وجود دارد که می‌تواند میان دو شهر منتقل شود.

کمال حیدری اصفهان را شهری زبانزد در عرصه فرهنگی، هنری و علمی دانست و افزود: تداوم همکاری‌های مشترک با کاپان می‌تواند در زمینه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان و رویدادهایی هنری در زمینه شعر و نقاشی کودکان، تئاتر و سینما نیز برقرار شود.