در همایش اجتماع جهادگران فاطمی از خانواده دو شهید جهادگر با اهدا تابلو تصویر سیاه قلم این جهادگران به خانواده آنها که همزمان با این همایش توسط هنرمند جهادی کشیده شدتجلیل شد به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران در این همایش که با حضور ۸۰۰ نفر از بسیجیان جهادگر و رییس بسیج مستضعفین و […]

در همایش اجتماع جهادگران فاطمی از خانواده دو شهید جهادگر با اهدا تابلو تصویر سیاه قلم این جهادگران به خانواده آنها که همزمان با این همایش توسط هنرمند جهادی کشیده شدتجلیل شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران در این همایش که با حضور ۸۰۰ نفر از بسیجیان جهادگر و رییس بسیج مستضعفین و فرمانده بسیج سازندگی استان و فرمانده سپاه صاحب الزمان برگزار می شد،سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه ما بنا داریم با هم افزایی قوای سه گانه در تمام مسائل عمده کشور وارد عمل شویم اظهار داشت: با هم افزایی قوای سه گانه به ویژه با کمک دولت آیت‌الله رییسی در کلیه مسائل برای حل مشکلات با توجه به اولویت های مردم در مناطق مختلف چه به صورت ملی ،منطقه ای و محله ای، با نقش آفرینی گروه های جهادی وارد عرصه و حل مسئله می شویم.
وی بیان کرد: ارزش این جهاد اسلامی بسیار بالاست و باید ما بسترها را در تفاهم با دستگاه های مسئول ایجاد کنیم که تفاهم های بسیار بالایی صورت گرفته است.


سردار سلیمانی به بیان برنامه های جهاد سازندگی پرداخت و اذعان کرد: آبرسانی ۷۲۰۰روستای کشور با منظور تامین آب شرب آغاز شده و طرح استفاده بهینه از آب های قنوات و جویبارها وچشمه سارها با عنوان «طرح از آبخیز تا جالیز» در حال نهایی شدن است.
وی احداث جاده های روستایی به صورت یک طرح بزرگ و ملی، احداث ۴۰هزار واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام و بهزیستی را از دیگر کارهایی بیان کرد که شروع شده و گفت: قرار است این تعداد به ۲۰۰هزار واحد مسکونی افزایش پیداکند.
همچنین از احداث و ایجاد نیروگاه های خانگی خورشیدی،تامین اعتبار و کار عملیاتی و تقسیم سهم شهرستان ها نیز یاد کرد و اظهار داشت: مباحث مربوط به ایجاد اشتغال و پشتیبانی این طرح از محل تبصره ۱۶ در استان ها در حال تدارک برای آغاز است.
وی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی ورفع موانع از تولید در کنار کشاورزان با عنوان «طرح همگام با کشاورز» با تمرکز بر پنج محصول راهبردی «برنج، گندم و کلزا، ذرت، جو» برای پر کردن خلاء عملکردی و خودکفایی کشور در این زمینه ها با تمرکز بر ۲۱محصول کیفیت دار کشاورزی و فعال شدن کلینیک های صنعت برای رفع موانع تولید از واحد‌های متوسط و کوچک صنعتی یک عرصه بسیار وسیع و گسترده از جهاد خدمت رسانی است که در دوران کرونا نیز بخشی از این اقدامات انجام می‌شد.


رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی به سرعت باید وارد مرحله پیشرفت و آبادانی شویم و مشکلات باقی مانده ناشی از نفوذی که دشمن در دستگاه های مسئول به عمل آورد و توانست مسیر پیشرفت کشور را کند کند، و با ایجاد فاصله طبقاتی با عمل به نسخه های بانک جهانی بود که اگر به توصیه های رهبر معظم انقلاب عمل می شد و اینچنین فاصله طبقاتی بیشتر نمی شد.
وی با بیان اینکه بخشی ازمشکلات اقتصادی امروز ناشی از فشار دشمن و بخشی دیگر ناشی از عمل به اقتصاد لیبرالی و آزاد است اذعان کرد: ما را از عمل به فرهنگ امام راحل و رهبر انقلاب و تحقق پیشرفت و آبادانی با برنامه های غلط که محرومیت و نا بسامانی ایجاد کند، دور کردند.
وی افزود: تمرکز بر تولید جای خود را به سیاست های بانکی و پولی داد که نرخ تورم را افزایش دهد و فشار بسیاری برملت ایران به ویژه محرومین وارد شود‌.
سردار سلیمانی گفت: مردم عزیز ما در سال های گذشته با راهبرد مقاومت فعال توانستند دشمن را در جنگ اقتصادی شکست بدهند و ما نباید از توجه به این مسئله بسیار مهم در سایه فرهنگ ایثار و جهاد غفلت کنیم.
رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه زمان و شرایط برای حل مشکلات وجود دارد اظهار داشت: با یک جهاد گسترده پیشرفت و آبادانی وتحقق عدالت که یکی از عرصه های هفت گانه بیانیه گام دوم در بیان رهبر معظم انقلاب، عدالت و تحقق آن در جامعه است و انشاالله امیدواریم این جهاد عظیم شکل بگیرد.
همچنین حجت‌الاسلام دانشمند نیز در این همایش با بیان اینکه کلمه بسیج از ابداعات امام بود اظهار داشت: من معتقدم بسیج هم مثل واژه های کد دارنظامی مانند نزاجا و نهاجا دارای پیام خاصی است.
وی در ادامه به تشریح این کلمه پرداخت و گفت:
«ب» به معنای بصیرت و بیداری است که بسیجی باید دارای بصیرت باشد و دوست و دشمن را در زمانه خود بشناسد و
«سین» بسیج سازماندهی شدن است که با بی برنامگی و سلیقه ای کارکردن به نتیجه نمی رسیم و باید مانند هشت سال دفاع مقدس از نقشه جنگ استفاده کنیم تا نقش و عملکرد و جایگاه هر کس مشخص باشد.
حجت‌الاسلام دانشمند ادامه داد: «ی» بسیج یاوری رهبر و ملت است و« ج» به معنای جهاد است
وی در توضیح معنای جهاد از فروغ دین یاد کرد و گفت: در فروغ دین وقتی اسم جهاد به نظر می‌آید،کلمه جهاد افرادی رادر نظر انسان می آورد که جزوکسانی که سایر فروغ دین را رعایت کرده وسط میدان است.
در پایان این همایش از خانواده شهید جهادگر حجت‌الاسلام علیرضا صادقی و شهید دیگر جهادی اسفندیار نقدی با اهدا تابلو سیاه قلم چهره این شهدا از خانواده آنها تجلیل شد و یاد شهید سید محمدرضا شاه زیدی دیگر شهید جهادی که خانواده وی در جلسه حضور نداشتند نیز گرامی داشته شد.
خبرنگار: الهام خانی