به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی عصر امروز با خانواده شهیدان ماموستا ملا محمد کریمیان و ماموستا محی‌الدین بیانی در سنندج دیدار کرد. نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این دیدارها ضمن عرض سلام، ادب و احترام؛ تکریم و دیدار با خانواده‌های شهدا را یک وظیفه دانست و گفت: […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی عصر امروز با خانواده شهیدان ماموستا ملا محمد کریمیان و ماموستا محی‌الدین بیانی در سنندج دیدار کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در این دیدارها ضمن عرض سلام، ادب و احترام؛ تکریم و دیدار با خانواده‌های شهدا را یک وظیفه دانست و گفت: خانواده‌های شهدا سند انقلاب و از ارزش‌‌های جامعه اسلامی ما هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در این دیدارهای صمیمانه، ضمن شنیدن دردل‌های این خانواده‌های معظم شهدا، از سال‌ها صبر، استقامت و نقش آنان در پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی تجلیل کرد.

گفتنی است؛ محمد کریمیان، سال ۱۲۹۶ در روستای مران علیا از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمده و در زمان رژیم پهلوی، ضمن فعالیت‌های متعدد علمی و دینی، در خطبه‌های نماز جمعه و منبر جماعت مردم روستاها را ارشاد و آنان را از ظلم و جنایت ضالمان آنوقت حکومت آگاه می‌کرد.

ماموستا کریمیان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در محله حاجی‌آباد شهر سنندج ساکن شد، افراد ضد انقلاب بیست و یکم فروردین ۱۳۶۱ به منزل ملامحمد هجوم بردند و نه تنها او را به شهادت رساندند، بلکه خانه‌اش را با انبوه کتاب‌های دینی و قرآن آتش زدند و پیکرش را سوزاندند.

شهید ملا محی‌الدین بیانی، اول شهریورماه سال ۱۳۲۰ در روستای کیلانه شهر سنندج متولد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مسئول دسته ضربت در پایگاه بسیج سنندج شد.

تلاش و مجاهدت‌های خالصانه این روحانی اهل‌سنت برای حفظ و تداوم حکومت اسلامی موجب شد که افراد ضد انقلاب، نسبت به وی کینه بورزند و به خانه‌اش حمله کنند و شب عاشورای حسینی ۱۳۶۵/۶/۲۴ پیش چشم مضطرب خانواده‌اش به شهادتش رساندند. از این شهید والامقام شش دختر و یک پسر به یادگار مانده است. 

فرمانده سپاه بیت‌المقدس و مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان کردستان در این دیدارها، حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی را همراهی کردند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان