تولیت حرم شاهچراغ گفت: مراسم تشییع شهدای حرم شاهچراغ (ع) به بزرگترین اجتماع مردمی شیراز در طول تاریخ تبدیل شد که بر اساس برآوردها بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس سعد الحجیه قائم مقام تولیت حرمین مطهر […]

تولیت حرم شاهچراغ گفت: مراسم تشییع شهدای حرم شاهچراغ (ع) به بزرگترین اجتماع مردمی شیراز در طول تاریخ تبدیل شد که بر اساس برآوردها بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس سعد الحجیه قائم مقام تولیت حرمین مطهر امام موسی کاظم و امام جواد علیهم ا‌لسلام به همراه جمعی از مسئولان آن بارگاه منور، با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدا و مجروحین حادثه حمله تروریستی ۴ آبان ماه، به بارگاه منور حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام مشرف و ضمن زیارت مضجع شریف این امامزاده واجب التکریم، با حجت الاسلام کلانتری، دیدار کرد.

تولیت حرم مطهر در این دیدار، ضمن تشکر از تشرف نمایندگان آستان مقدس کاظمین (ع) به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) و دیدار با خدام و خانواده شهداء، گفت: سپاسگزارم از حضور شما که باعث تسلی خادمان حرم مطهر و خانواده‌های معظم شهدای این حادثه تروریستی شدید.

او گفت: این حمله ددمنشانه حقیقتا مصیبت دلخراشی بود چرا که ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که برای زیارت و اقامه نماز مغرب و عشاء به حرم مطهر مشرف شده بودند، اینچنین مظلومانه مورد هجمه عنصری تکفیری از گروه داعش که اشقیا و بدترین آدم‌های روی زمین در آن گردهم آمده اند، قرار گرفتند و خون پاکشان در حرم مطهر جاری شد.

کلانتری گفت: اِن شاءالله خداوند متعال به برکت خون این شهداء، عزت و اقتدار ایران اسلامی و همه مسلمین عالَم را مستدام و ریشه‌های این گروه‌های تکفیری را که ایادی آمریکا و صهیونیسم هستند بخشکاند.

او گفت: جمعی که اینجا به فیض شهادت نائل شدند از اقشار و رده‌های سنی مختلف بودند، از خادم قدیمی حرم مطهر و مادری که به همراه فرزند و همسرش به شهادت رسیدند تا دانش آموز، نخبه علمی، کارمند و کشاورز. وقتی دقت می‌کنیم متوجه می‌شویم همه برگزیده و از بهترین‌ها بودند.

تولیت حرم شاهچراغ (ع) در بخش دیگری گفت: حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام به امین ولایت و ابوالفضل رضا علیه السلام معروف هستند. شیخ مفید در کتاب “الارشاد” نقل کرده است که وقتی امام موسی کاظم (ع) به شهادت رسیدند، مردم برای بیعت نزد حضرت احمدبن موسی (ع) رفتند، اما ایشان اظهار کردند که من خودم در بیعت برادرم امام علی بن موسی الرضا علیه السلام هستم و اینگونه مردم را به بیعت آن امام همام در آوردند و به این ترتیب امانتدار ولایت شدند.

تولیت حرم مطهر مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی ۴ آبان را بزرگترین اجتماع مردم شیراز، عنوان کرد و گفت: شهادت مظلومانه این شهدای گرانقدر در سومین حرم اهل بیت علیهم اسلام، به شدت مردم شیراز را متاثر واندوهگین کرد، بگونه‌ای که مراسم تشییع آن‌ها به بزرگترین اجتماع مردمی شیراز در طول تاریخ تبدیل شد. بر اساس برآورد برخی سازمان‌ها بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کردند.

در پایان این دیدار، پیام تسلیت تولیت آستان مقدس کاظمین (ع)، به همراه پرچم متبرک آن بارگاه منور، به تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع)، تقدیم شد.