یک رسانه چینی نوشت :مردم مالزی هم به جمع مخالفان رهاسازی پساب فوکوشیما پیوستند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری شینهوا چین، جمعی از مردم مالزی در راستای مخالفت با رهاسازی پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما در اقیانوس علیه اقدامات ژاپن تظاهرات کردند. این رسانه چینی افزود: تظاهرکنندگان نگرانی خود را در مورد آلودگی […]

یک رسانه چینی نوشت :مردم مالزی هم به جمع مخالفان رهاسازی پساب فوکوشیما پیوستند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری شینهوا چین، جمعی از مردم مالزی در راستای مخالفت با رهاسازی پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما در اقیانوس علیه اقدامات ژاپن تظاهرات کردند.

این رسانه چینی افزود: تظاهرکنندگان نگرانی خود را در مورد آلودگی محیط زیست را ابرازکرده و اقدامات مقامات ژاپن را محکوم کردند.

رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد که مردم کره جنوبی روز شنبه(چهارم شهریور) درسئول گرد هم آمدند تا از دولت بخواهند اقداماتی را برای جلوگیری از آنچه آنها یک فاجعه قریب الوقوع ناشی از رهاسازی آب رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه هسته ای فوکوشیما توسط ژاپن می‌نامند، انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین به تازگی به مقامات ژاپنی هشدار داد که انتقال پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما به دریا تبعات جهانی و غیر قابل بازگشت دارد.

براساس منابع دیپلماتیک، چین و روسیه که با رهاسازی پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما مخالف هستند، ماه گذشته به شکل مشترک ژاپن را ترغیب به راهکار تبخیر پساب به جای رهاسازی آن کردند. اما توکیو با بیان کرده هیچ جایگزین عملی برای رهاسازی آب‌های نگهداری شده برای خنک کردن این رآکتور وجود ندارد و ژاپن با وجود مخالفت‌های داخلی و خارجی، روز پنجشنبه (دوم شهریور) انتقال پساب نیروگاه اتمی فوکوشیما به دریا را شروع کرده است.