معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تجلیل ۱۰۰ فعال اقامه نماز و ۱۰ استان برتر در اجلاس نماز دانش آموزی خبرداد و گفت: افراد قدردانی شده به عنوان یاوران نماز در مدارس سراسر کشور مفتخر خواهند شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و […]

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تجلیل ۱۰۰ فعال اقامه نماز و ۱۰ استان برتر در اجلاس نماز دانش آموزی خبرداد و گفت: افراد قدردانی شده به عنوان یاوران نماز در مدارس سراسر کشور مفتخر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون پرورشی آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری اجلاس نماز دانش آموزی گفت: در یک فرآیند مشخص که از مهر سال جاری با عنوان «نور چشم» و مجموعه فعالیت‌های توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح مدارس سراسر کشور برگزار شد، چگونگی برگزاری اجلاس نماز شکل گرفت.

اصغر باقرزاده افزود: براساس کتاب ندای رحمت(۲) چهار فعالیت را با عنوان‌های طرح محراب (اقامه نماز جماعت دانش آموزان در مدارس)، برگزاری بهار بندگی (جشن تکلیف دانش آموزان دختر و پسر) طرح «سه میم» و شرکت بیش از ۳ هزار مدرسه در کشور در فعالیت‌های اقامه نماز (طرح پیوند منزل، مدرسه و مسجد) و اجرای طرح چون و چرا (جلسات گفتمان‌های دینی) برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان در مدرسه تعریف کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: در این فرآیند در حال اجرا، در ۱۰ محور، فعالان مختلف در عرصه اقامه نماز را شناسایی کردیم که در محورهای مختلف در سطح کشوری معرفی و تجلیل می‌شوند.

باقرزاده با بیان اینکه اجلاس نماز دانش آموزی در ۲۱ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ در شیراز برگزار خواهد شد، افزود: در این اجلاس از بیش از۱۰۰ فعال حوزه اقامه نماز در حوزه‌های مختلف در سطح کشور (۳۰ دانش آموز، ۵ معلم، ۵ مربی پرورشی، ۵ مدیرمدرسه، ۳ امام جماعت، ۳ مدرس آموزش خانواده، ۳ اولیاء، ۳ خدمتگزار، ۳ هیئت امنای مسجد، ۳ خیر، ۳ نهاد و موسسه همکار و …) تجلیل می‌شود.

وی با تاکید براینکه دانش آموز محور برنامه اصلی اجلاس نماز دانش آموزی امسال است، عنوان کرد: اجلاس نماز دانش آموزی پایان فعالیت‌های اقامه نماز در مدارس نیست بلکه ریل‌گذاری و سنگ بنایی برای سال آینده است تا اجلاس نماز دانش آموزی الگوی فعالیت‌های سال آینده، حوزه اقامه نماز در مدارس باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه در اجلاس امسال، از ۱۰ استان برتر در امر اقامه نماز نیز تجلیل می‌شود، افزود: انشالله در اجلاس امسال، افراد قدردانی شده به عنوان یاوران نماز در مدارس سراسر کشور مفتخر خواهند شد.