کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی در معابر اصلی شهر رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: خیابان‌های اصلی مناطق پانزده‌گانه شهر با استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم اصفهان و شرایط خشکی واکاری می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه […]

کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی در معابر اصلی شهر

رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: خیابان‌های اصلی مناطق پانزده‌گانه شهر با استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی و متناسب با اقلیم اصفهان و شرایط خشکی واکاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، امیر رضایی با اشاره به واکاری پرچین‌های رفیوژ خیابان‌های اصلی مناطق پانزده‌گانه با استفاده از گونه‌های متناسب با محیط و مقاوم به خشکی اظهار کرد: بعضی از پرچین خیابان‌های اصلی در سال‌های گذشته بر اثر عوامل مختلف همچون اقدامات عمرانی، تخریب شده و نیازمند واکاری است.
او با بیان اینکه در طرح جدید سازمان پارکها، در گام نخست خیابان‌های اصلی مناطق پانزده‌گانه با استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی واکاری می‌شود، افزود: در این طرح از گونه‌های متناسب با اقلیم اصفهان مانند پرچین‌های نسترن و انواع رزها استفاده می‌شود.
رئیس اداره فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه این طرح ابتدا در رفیوژ خیابان‌های اصلی و سپس در خیابان‌های دیگر اجرا می‌شود، گفت: بر اساس موقعیت‌های محل، دستورالعمل‌های فنی ارسال و پیش از انجام کاشت اصلاح بستر انجام می‌شود؛ این اقدام از این جهت حائز اهمیت است که استقرار پرچین‌ها و رشدشان سریع‌تر شکل بگیرد و هزینه‌ها به هدر نرود