موافقتنامه دولت‌های ازبکستان و ایران در مورد تسهیل تشریفات روادید برای نمایندگان محافل بازرگانی و علمی و گروه‌های گردشگری از امروز ۱۳ اکتبر اجرایی شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،موافقتنامه دولت‌های ازبکستان و ایران در مورد تسهیل تشریفات روادید برای نمایندگان محافل بازرگانی و علمی و گروه‌های گردشگری از امروز […]

موافقتنامه دولت‌های ازبکستان و ایران در مورد تسهیل تشریفات روادید برای نمایندگان محافل بازرگانی و علمی و گروه‌های گردشگری از امروز ۱۳ اکتبر اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،موافقتنامه دولت‌های ازبکستان و ایران در مورد تسهیل تشریفات روادید برای نمایندگان محافل بازرگانی و علمی و گروه‌های گردشگری از امروز ۱۳ اکتبر اجرایی شد.

این موافقتنامه در چارچوب سفر رسمی «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به ازبکستان روزهای ۱۴ و ۱۵ سپتامبر به امضا رسیده بود.

این سند شامل ۱۱ ماده است و اجرایی شدن آن موجب تحکیم بیش از پیش روابط دوستانه دو کشور، توسعه روابط تجاری، اقتصادی، گردشگری و علمی خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ ۲۵ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۰ می سال ۱۹۹۲ میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.