اخذ گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه توسط سازمان مدیریت پسماند مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در راستای یکپارچه سازی فرآیندها، برآورد انتظارت و جلب رضایت شهروندان با هدف حفظ محیط زیست و ارتقای ایمنی شغلی موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

اخذ گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه توسط سازمان مدیریت پسماند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در راستای یکپارچه سازی فرآیندها، برآورد انتظارت و جلب رضایت شهروندان با هدف حفظ محیط زیست و ارتقای ایمنی شغلی موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر گفت: امروزه افزایش روز افزون جمعیت و توسعه شهری موجب شده است که مدیریت پسماند جایگاه ویژه ای در مباحث خدمات شهری پیدا کند، از این رو با توجه به اهمیت بحث‌های زیست محیطی پیرامون موضوع و اثرات ناشی از آن، لزوم هماهنگ سازی سیستم‌ها در جهت برنامه‌ریزی، پیگیری، تصمیم گیری و کیفیت بهتر کاملاً احساس می‌شود.

او با بیان اینکه اجرای استاندارد همواره به عنوان یکی از راهکارها جهت کنترل، مدیریت و افزایش کیفیت مطرح بوده است، افزود: وقتی سازمان از استانداردهای مشخص و تعریف شده بین المللی بهره‌مند باشد بزرگترین تعهد را به مشتریان خود داده است و شهروندان با مشاهده نشان‌های استاندارد بین المللی بر روی محصولات و خدمات به کیفیت و تعهد سازمان واقف می‌شوند.

ساکتی اخذ گواهینامه ایزو ISOبه منظور جاری سازی آن در فرآیندها و سطوح سازمان و همچنین سایر گواهینامه‌های بین المللی را از ضرورت‌های هر سازمانی دانست و گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با توجه به ارزیابی و بررسی‌های انجام شده نیاز به یکپارچه‌سازی همه فرآیندها، برآورد انتظارت و جلب رضایت شهروندان با هدف حفظ محیط زیست و ارتقای ایمنی شغلی، دریافت این گواهی نامه‌ها را ضروری دانسته و دریافت آن را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: به این منظور قراردادی با عنوان برنامه ممیزی سیستم شامل پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS ( منعقد شده و سپس مجموعه مراحل و اقدامات مشاوره ای صورت گرفته است که شامل طراحی و تکمیل فرم‌های IMS و همچنین برگزاری مانورهای آموزشی با موضوع “واکنش در شرایط اضطراری” ویژه تمامی پرسنل سازمان می‌باشد.

او با اعلام اینکه برنامه ارزیابی و ممیزی خارجی سازمان در تاریخ ۱۷ آذرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شده است، اضافه کرد: در این فرآیند سازمان موفق به اخذ گواهینامه ( IMS ) شد.

ساکتی تصریح کرد: این گواهینامه به طور همزمان دارای سه گواهی استاندارد ISO9001:2015 (سیستم مدیریت کیفیت)، ISO 14001:2015 (سیستم مدیریت محیط زیست) و)ISO 45001:2018سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای) است.

به گفته ساکتی، این طرح با هدف جلوگیری از حوادث کاری، بیماری‌های شغلی، افزایش سلامت، پشتیبانی از محیط زیست و همچنین افزایش اعتماد و رضایت مشتریان با ارائه مجوزهای مورد نیاز در جهت انطباق با قوانین داخلی و بین الملی اجرا شده است.