رای دقیق و قاطع قاضی به مردم آرامش خاطر می دهد دکتر محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کردستان و قضات مرکز استان کردستان اظهار داشت : خدمت جهادی به مردم استان محروم کردستان اجر بسیار بالایی دارد و باید به این استان محروم […]

رای دقیق و قاطع قاضی به مردم آرامش خاطر می دهد

دکتر محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کردستان و قضات مرکز استان کردستان اظهار داشت : خدمت جهادی به مردم استان محروم کردستان اجر بسیار بالایی دارد و باید به این استان محروم توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با حضور در اداره کل دادگستری استان با رئیس کل دادگستری استان کردستان و معاونین ایشان در حوزه های مختلف ، روسای دادگستری و دادستانهای شهرستان های تابعه استان و قضات مرکز استان کردستان دیدار کرد .
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در این دیدار اظهار داشت : بعد از انقلاب اسلامی اقدامات بزرگ و ارزشمندی در استان کردستان انجام شده ولکن برای محرومیت زدایی از این استان باید تلاشهای بیشتری از سوی مسئولین انجام شود و به مطالبات مردم رسیدگی شود .
دکتر الفت بر لزوم تفکیک بین افراد معترض و اغتشاشگر توسط قضات تاکید کرد و افزود : هنر دستگاه قضایی و قضات با دانش این است که با تکیه بر سواد و معلومات در حوزه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی این افراد را شناسایی و تفکیک کنند .
وی تصریح کرد : قلم قاضی و رای دقیق و قاطع وی به مردم آرامش خاطر می دهد و صدور احکام مبتنی بر شریعت ، قانون ، استدلال و منطق در جامعه امنیت ایجاد می کند و ما مسئولین بعنوان سربازان این انقلاب و نظام ولایی جمهوری اسلامی موظفیم تا فرهنگ انقلابی را حفظ و اشاعه نماییم .
دکتر محمدباقر الفت خاطرنشان ساخت : این معاونت در پی تحکیم اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی در میان جامعه قضات کشور است و بدنبال این است تا قضات با دادرسی نوین و الکترونیک بیشتر آشنا شده و پویایی بیشتری در دادگستری های سراسر کشور ایجاد شود .
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه حجم کار قضات را بالا توصیف کرد و افزود : باید به قضات و خانواده هایشان توجه بیشتری شده تا با فراغ بال بتوانند به امر قضاوت بپردازند .
حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت : خوشبختانه در دو سال اخیر ۳۵ درصد از شعب نامتعارف استان ، متعارف شده و مقرر شده تا پایان سال جاری تمامی شعب استان متعارف شوند .
وی بر لزوم توجه بیشتر به استان محروم کردستان تاکید کرد و افزود : تعداد درخواست های انتقالی قضات از استان بالاست و می طلبد تا با تخصیص امکانات بیشتر و همچنین جذب قضات بومی ، زمینه ماندگاری قضات در استان فراهم شود.
شایان ذکر است که در این دیدار ، چند تن از قضات به بیان مشکلات و مسایل قضایی استان پرداختند.