مانور تمرینی – آموزشی مناطق ششگانه کشور (منطقه شمالغرب) برگزار می شود جلسه هماهنگی مانور تمرینی – آموزشی مناطق ششگانه کشور منطقه شمالغرب، با حضور مدیران عامل، مدیران بحران و پدافندغیرعامل و برخی کارشناسان حوزه های مرتبط صنعت آب و برق کردستان، روز شنبه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه […]

مانور تمرینی – آموزشی مناطق ششگانه کشور (منطقه شمالغرب) برگزار می شود

جلسه هماهنگی مانور تمرینی – آموزشی مناطق ششگانه کشور منطقه شمالغرب، با حضور مدیران عامل، مدیران بحران و پدافندغیرعامل و برخی کارشناسان حوزه های مرتبط صنعت آب و برق کردستان، روز شنبه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲ در محل سالن جلسات شرکت آب منطقه ای استان کردستان به ریاست مهندس آرش آریانژاد، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهندس آریانژاد در این جلسه گفت: این برای آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه در مناطق شش گانه کشور (منطقه شمالغرب) با هماهنگی و همکاری شرکت های صنعت آب و برق استان، برگزار می گردد.
وی افزود: سناریوی این مانور براساس بارش برف سنگین، جاری شدن سیل و حریق در مخازن سوختی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، اجرا می شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق کردستان با اشاره به ویژگی‌های این مانور اظهار داشت: این مانور با پیش بینی زلزله اجرا می گردد و بیش از ۱۲۸ نفر از نیروهای صنعت آب و برق استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان در این مانور مشارکت خواهند داشت.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان با اشاره به اهداف مهم این مانور بیان کرد: ارتقای سطح آمادگی و تمرینی در شرایط بحران در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقاوم‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان از مهمترین اهداف برگزاری این مانور عملیاتی است به نحوی که مواقع بحرانی و اضطراری از استان‌های معین (شمالغرب کشور) برای همکاری استفاده گردد.
مهندس آریانژاد با بیان اینکه صنعت آب و برق کردستان آمادگی لازم در برابر مخاطرات مختلف را دارد، افزود: به منظور اثربخشی مانورها، کمیته ارزیابی متشکل از همکاران شرکت‌های مادرتخصصی نیز تشکیل می گردد که زوایای اجرای این مانور را کاملا رصد و صحت‌سنجی می کنند.
وی افزود: بناست برای اجرای صحیح این مانور هفت کمیته متشکل از؛ کمیته های عملیاتی، اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی، امنیت، انفورماتیک و ایمنی، تشکیل و از ظرفیت سازمانهایی همچون: آتش نشانی، شهرداری، راهداری، اورژانس، نیروی انتظامی راهنمایی و رانندگی نیز استفاده گردد.