نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی نسبت به حوادث اخیر واکنش نشان داده و گروهک‌ها را صحنه گردان آشوب‎‌ها دانستند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرنگار حوزه پارلمانی ایرنا، در پایان جلسه علنی روز- ۳۰ شهریور- مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در تذکرات شفاهی آشوب‌های اخیر را مورد انتقاد قرار داده […]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات شفاهی نسبت به حوادث اخیر واکنش نشان داده و گروهک‌ها را صحنه گردان آشوب‎‌ها دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرنگار حوزه پارلمانی ایرنا، در پایان جلسه علنی روز- ۳۰ شهریور- مجلس شورای اسلامی، نمایندگان در تذکرات شفاهی آشوب‌های اخیر را مورد انتقاد قرار داده و گروهک‌ها را صحنه گران این آشوب ها معرفی کردند.

نقدعلی : دشمنان در کمین نشستگانی که امنیت ایران اسلامی را هدف قرار دادند

در همین رابطه حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به ۳۹ شهید نیروی انتظامی در ۶ ماه نخست امسال گفت: هیچ یک از روسای جمهور به خانواده شهدای نیروی انتظامی تماس تلفنی نداشته و هیچ کمیسیون ویژه‌ای برای معیشت و سختی کار آنها مأمور به رسیدگی نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در روزهای اخیر مظلومانه و مقتدرانه برای کشور تلاش کردند، افزود: حادثه‌ای در روزهای اخیر اتفاق افتاد که دل‌ها را جریحه‌دار کرد اما دشمنان و معاندین و در کمین نشستگانی که امنیت ایران اسلامی را هدف قرار دادند باید بدانند امت حزب‌الله و مردم مومن ایران در عین حال که اجازه نمی‌دهند تخطی از قانون صورت گیرد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: از مجلس تقاضا دارم از مظلومیت نیروهای امنیتی که به فرموده حضرت علی (ع)، دژ محکم کشور اسلامی هستند، حمایت کنند و به معیشت این افراد توجه شود.

حاجی دلیگانی: انگلیس و منافقان پشت صحنه فتنه‌های اخیر هستند

علاوه بر این حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس نیز در این باره گفت: ملت ایران اسلامی ۴۴ سال برای حاکمیت احکام و سنت الهی در جامعه تلاش کرده و خواهند کرد و این همه رسالتی است که سالار شهیدان امام حسین (ع) فرمودند؛ من برای حاکمیت احکام الهی و سنت های الهی و اصلاح امور مردم قیام کردم.

وی افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب نیز بارها اشاره فرمودند؛ بعد از هر پیروزی بزرگ برای ملت ایران اسلامی، دشمن توطئه می‌کند تا شیرینی آن را به کام مردم تلخ کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ادامه داد: دشمن زمانی که معجزه الهی راهپیمایی عظیم ۲۱ میلیونی اربعین حسینی را دید و جشن غدیر را در سراسر ایران به ویژه تهران با جمعیت یک میلیون نفر در خیابان ولیعصر (عج) دید، توطئه را آغاز کرد و مردم ایران می دانند که پشت صحنه همه این اتفاقات و فتنه‌ها، دولت خبیث و جنایتکار انگلستان و کسانی که ۱۷ هزار شهید از ایران گرفتند، قرار دارد.

مهدی عسگری: گروهک‌های بدخواه دنبال تجزیه ایران بزرگ هستند

همچنین مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس در تذکر شفاهی گفت: اتفاق فوت مهسا امینی تلخ و ناگوار بود که همه از آن متاثر شدیم و با خانواده وی همدردی کردیم. ملت ایران نیز با احساسات و عواطف پاکی که دارند در پی این موضوع آزرده خاطر شدند.

وی افزود: باید احساسات پاک مردم ایران که در پی این حادثه به وجود آمد و آنچه برخی گروهک‌های بدخواه و تجزیه طلب در پی آن هستند و با خیالاتی خام سال‌هاست که به دنبال تجزیه ایران بزرگ، مستحکم و مقاوم هستند تفکیک کرد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این حادثه تلخ و ناگوار است و باید به مردم اطمینان دهیم که به جد پیگیر این موضوع و شفاف‌سازی آن با ارائه گزارش‌های به موقع هستیم البته در این موضوع ما مقداری تاخیر در روایتی صحیحی از ماجرا داریم.

عسگری ادامه داد: باید گزارشات مربوط به دستگاه‌های مختلف که متولی هستند به موقع به مردم ارائه شوند و صادقانه جزئیات این موضوع روشن شود تا مردم نسبت به پیگیری‌های مجدانه دستگاه‌ها اعتماد و اطمینان پیدا کنند، همانگونه که رؤسای سه قوه تاکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: مجلس نیز پیگیر این ماجرا است و روز گذشته کمیسیون امور داخلی و شوراها جلسه‌ای درباره این موضوع با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار و ابعاد مختلف و مستندات این موضوع را بررسی کرد که گزارش آن به‌زودی به مردم ارائه می‌شود.

زاهدی: ملت ایران همه توطئه‌گران و فتنه‌گران را به زباله‌دان تاریخ خواهند سپرد

در ادامه محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: قلب همه ما جریحه‌دار شده زیرا هر ایرانی پاره‌تن ایران عزیز است، از طرفی مردم کردستان همواره پای انقلاب بوده‌اند، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب. در دفاع مقدس شاهد بودیم که عزیزان کُرد ما چگونه برای این انقلاب جان و شهید دادند.

وی افزود: بدخواهان این انقلاب می‌خواهند از این فضای گل‌آلودی که ایجاد شده برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی استفاده کنند ولی به گوش باشند که خدای ناکرده اگر قهر انقلابی ملت برومند ایران اسلامی به جوش آید همه توطئه‌گران و فتنه‌گران را به زباله‌دان تاریخ خواهند سپرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: اما توصیه به فرزندان عزیز و جوانان برومند و دلسوز کشور آن است که فریب این فضای مجازی مدیریت شده توسط رژیم صهیونیستی، آل سعود یا سقوط و استکبار را نخورند و منتظر اعلام رسمی پزشک قانونی کشور باشند و اطمینان داده می‌شود که اگر خدای ناکرده تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد خواهد شد.

زاهدی عنوان کرد: به ملت عزیز ایران، هشدار می‌دهم که تضعیف نیروی برومند انتظامی یعنی تضعیف امنیت کشور، تضعیف امنیت یعنی خسارت به همه ایرانی‌ها، خسارت به کشور، خسارت به اقتصاد، خسارت به تک تک خانواده‌ها، خسارت به کار و ایجاد بیکاری. هوشیار باشید کشور به نیروی انتظامی قوی نیاز دارد.

وی افزود: اما از نهادهای مختلف فرهنگی به ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار است که چرا بار فرهنگی را باید به دوش نیروی انتظامی گذاشت، اینهمه دستگاه فرهنگی در کشور چه می‌کنند؟ آنها باید خط مقدم باشند و نباید کاری کنند که نیروی انتظامی در خط مقدم باشد. نیروی انتظامی باید حافظ اقتدار و امنیت باشد انشالله که در این خصوص تصمیم عاجل و مناسب توسط نهادهای فرهنگی اتخاذ گردد.