در میان همه خبرهایی که از کمبود انرژی شنیده‌اید، جای یک خبرخوب حسابی خالی است که شاید تا الان به گوشتان نخورده باشد. حتماً هر بار که از کمبود برق و احتمال خاموشی‌ها شنیده‌اید توی دلتان خالی شده اما روی خورشید و انرژی خورشیدی حساب باز نکرده‌اید!
در خراسان جنوبی خودمان ده ها خانواده روزی حلال در می‌آورند از خورشید و انرژی خورشیدی و برق می‌فروشند به نیروگاه‌ها؟ صدها خانواده نیروگاه خروشیدی زدند روی پشت بام خانه و از خورشید خانم کسب درآمد می‌کنند و دل شان هم قرص است که خبری از کمبود انرژی نیست. 

در همین چند ماه گذشته ۶۰۵ نیروگاه برق خورشیدی خانگی با مجموع ظرفیت ۷.۲ مگاوات در روستاها و شهرهای استان خراسان‌جنوبی به بهره برداری رسیده که از این تعداد ۸۵ نیروگاه در یک سال گذشته به شبکه سراسری متصل شده است.

حالا بشنوید از درآمد اهالی خراسان جنوبی از خورشید خانم!  از ابتدای راه‌اندازی این نیروگاه‌های خانگی برق خورشیدی، تاکنون ۳۵ هزار و ۱۴۸ مگاوات ساعت، انرژی برق در استان تولید شده که ۶۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمد نصیب مالکان این نیروگاه‌ها کرده است. شما هم می‌توانید با یک سرمایه گزاری یک تیر و دو نشان که چه عرض کنیم یک تیر و پنج شش نشان بزنید. بد نیست بدانید که این پنل ها روزانه ۵ کیلو وات برق تولید می‌کند و در داخل کنتور قرار می‌گیرد، سپس از طریق کابل‌ها آماده فروش و وصل به شبکه برق استان می‌شود.