به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، رهبر انقلاب درمورد همسر بزرگوارشان : باید به صبر و شکیبایی فراوان او (همسرم)، در تحمل سختی و مشقت زندگی در دوران پیش از انقلاب و اصرار او بر ساده زیستی، در دوران پس از انقلاب اشاره کنم. بحمدالله خانه ما همواره تاکنون از زوائد زندگی و زرقوبرق‌های دنیوی، که […]

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، رهبر انقلاب درمورد همسر بزرگوارشان : باید به صبر و شکیبایی فراوان او (همسرم)، در تحمل سختی و مشقت زندگی در دوران پیش از انقلاب و اصرار او بر ساده زیستی، در دوران پس از انقلاب اشاره کنم.

بحمدالله خانه ما همواره تاکنون از زوائد زندگی و زرقوبرق‌های دنیوی، که حتی در خانه‌های معمولی مردم یافت می‌شود به دور مانده است و #همسرم در این امر بالاترین سهم و مهمترین نقش را داشته است.

درست است که من زندگی‌ام را به همین شکل آغاز کردم و همسرم را نیز در این مسیر هدایت کردم و این روحیه را در او زنده کردم، اما صادقانه می‌گویم که او در این زمینه بسیار از من پیشی گرفته است.

من درباره زهد و پارسایی این بانوی_صالحه تصویرهای بسیاری در ذهن خود دارم که بیان برخی از آنها خوب نیست. از جمله مواردی که می‌توانم بگویم این است که:

هرگز از من درخواست خریدلباس نکرده است، بلکه نیاز خیلی ضروری خانواده به لباس را به من یاد آور می‌شد و خود می‌رفت و می‌خرید. هیچ وقت برای خود زیورآلات نخرید. مقداری زیورالات داشت که از خانه پدری آورده بود و یا هدیه برخی بستگان بود. همه آنها را فروخته و پول آنها را در راه خدا صرف کرد. او اینک حتی یک قطعه زر و زیور و حتی یک انگشترمعمولی هم ندارد.

کتاب “خون دلی که لعل شد”، فصل دهم
ص ۱۵۹


انتقاد تند به رهبر انقلاب و جواب ایشان

و در یکی از دیدارهای فامیلی که مقام معظم رهبری تشریف داشتند، وقتی دیدند یکی از اعضای فامیل کنار در نشسته است، به او فرمودند: شما بالاتر تشریف بیاورید. او در جواب آقا، با حالت خاصی گفت: «شَرَفُ المَکان بِالمَکین»
(ارزش هر جایگاه به کسی است که در آن قرار گرفته است. به عبارت دیگر، انسان است که به مکان و جایگاه ارزش می‌دهد.)
بعد ادامه داد: شما چرا روی صندلی می‌نشینید و صحبت می‌کنید؟ رهبر انقلاب با تبسم فرمودند: من به خاطر دیسک کمر نمی‌توانم مدت طولانی روی زمین بنشینم. سپس به خاطر نشستن روی صندلی از حضار عذرخواهی کردند.

آب آیینه آفتاب ، ص ۲۷