فضای مجازی یک سکوی جهانی و بزرگ است و ما سال‌های سال است که درگیر جنگ رسانه ای و پلتفرمی هستیم و نیازمند امثال شهید طهرانی مقدم ها هستیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی در نشستی علمی، ساز و کار مواجهه با شبکه‌های […]

فضای مجازی یک سکوی جهانی و بزرگ است و ما سال‌های سال است که درگیر جنگ رسانه ای و پلتفرمی هستیم و نیازمند امثال شهید طهرانی مقدم ها هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی در نشستی علمی، ساز و کار مواجهه با شبکه‌های اجتماعی مسئله ساز را بررسی کرد.

این برنامه با عنوان «کرسی آزاداندیشی دین و فضای مجازی با موضوع بررسی ساز و کار مواجهه با شبکه‌های اجتماعی مسئله‌ساز» برگزار شد.

حجت الاسلام حاج حسینی مدیر دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی ضمن اشاره به شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام گفت: شکی نیست این شبکه ها با ایجاد سبک جدید در جامعه موجب افزایش انگیزه برای روی آوردن مردم به زندگی فردی می‌شوند.

مدیر دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی با بیان مسئله سازی شبکه‌های اجتماعی در جامعه مطرح کرد: این ایام شبکه های اجتماعی و اینستاگرام در کشور مسئله سازی کرده و هزینه اقتصادی،فرهنگی، سیاسی و…. زیادی را به وجود آورده است.

وی افزود: علاوه بر تمام این هزینه ها هزینه هایی برای حاکمیت ایجاد کرده که شکی نیست اینستاگرام باید تأدیب و تنبیه شود و متناسب با جرم صورت گرفته باید جریمه شود.

حجت‌الاسلام حاج حسینی با توجه به بزرگی مسئله فضای مجازی خاطر نشان ساخت: در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های صورت گرفته در جهت فضای مجازی باید به بزرگی آن نیز دقت کرد و به همان اندازه رفتار کرد.

وی اضافه کرد: ما سال‌های سال است که درگیر جنگ رسانه ای و پلتفرمی هستیم و چون راه حل های ارائه شده به بزرگی مسئله نیست به همان علت موفق به حل آن نشده ایم.

حجت‌الاسلام حاج حسینی عنوان کرد: باید به این دقت کرد که آیا فیلترینگ مشکل را حل خواهد کرد یا نه؟ و آیا می‌توان به آن به عنوان راه حل نگاه کرد؟

مدیر دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی اظهار داشت: سکوهای فضای مجازی یک سکوی جهانی و بزرگ است و باید آن را طوری تأدیب کرد که مؤدب شوند.

وی عنوان کرد: در عرصه فضای مجازی باید به اندازه جهانی حاضر شد و به راحتی نباید سر خَم کرد.

حجت‌الاسلام حاج حسینی به اهمیت فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: در این فضا نیازمند امثال شهید طهرانی مقدم ها هستیم و باید طبق فرمایش رهبری در فضای مجازی نیز باید به جایی برسیم که به راحتی بگوییم اگر یکی بزنید ده تا خواهید خورد، چرا که این فرمایش مقام معظم رهبری را دشمنان با عمق وجودشان حس کرده اند.

لازم به ذکر است: در این نشست علمی پژوهشگران و اساتید فضای مجازی نیز حضور داشتند و دبیری این نشست علمی به عهده حجت الاسلام بشیری بود.