استاندار کردستان گفت: قطعا موضوع ارزیابی مدیران و تغییر و تحول مدیریتی در استان را دنبال خواهیم کرد و حتما، از اصالت و توانمدی نیروهای بومی استفاده خواهد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان مریوان در مصاحبه با […]

استاندار کردستان گفت: قطعا موضوع ارزیابی مدیران و تغییر و تحول مدیریتی در استان را دنبال خواهیم کرد و حتما، از اصالت و توانمدی نیروهای بومی استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، دکتر اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان مریوان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: امروز در این سفر سه پروژه آموزشی، درمانی و اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه در این سفر به صورت سرزده از مرز بین المللی باشماق بازدید داشتیم افزود: شهرستان مریوان و مرز باشماق یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها وپتانسیل اقتصادی، گردشگری و…. در استان کردستان است.

وی بیان داشت: ما با تلاش وتوان هر چه تمامتر به دنبال ساماندهی مرز باشماق هستیم، چرا که از نظر میزان ترانزیت مرز باشماق شاید یکی از مهم‌ترین مرز زمینی کشور است که باید آن را در جهت طرح ساماندهی مصوب شده، به شرایط مطلوبی برسانیم، و باید این مرز را به جایگاه ونظمی برسانیم که در شان ورودی جمهوری اسلامی ایران و استان کردستان باشد.

وی عنوان کرد: ما سعی داریم تا در سفر آتی به مریوان، بیشتر درحوزه‌های مختلف با هدف سرمایه‌گذاری از جمله گردشگری را در اولویت وچرخه کار خود قرار دهیم.
زیرا که شهرستان مریوان ظرفیت‌ها وپتناسیل بی‌بدیلی از جمله دریاچه زریوار دارد که یک امکان بزرگ برای استان هست و قطعا روی آن متمرکز می‌شویم.

استاندار کردستان ضمن یادآوری منطقه آزاد مریوان که در دست اقدام است افزود: با تصویب اساسنامه آن در دولت، دفتر آن را در مریوان افتتاح خواهیم کرد و انشاءالله مریوان جزو بهترین مناطق آزاد کشور رقم بخورد.

وی با توجه اینکه در استان کردستان تنها یک برنامه اجرایی برای ارتقای موضوعات و شاخص‌های توسعه در حوزه‌های مختلف داریم اذعان داشت: استان ما به نسبت کشوری نیز، بیشترین شاخص‌ها را از میانگین کشوری در رده پایین‌تری دارد، و ما تلاش می کنیم تا به میانگین کشوری و بعد پیشرفت بیشتری در سطح استان دست یابیم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: مریوان ظرفیت‌های خوبی از جمله مرز، دریاچه زریوار و منطقه آزاد و موضوع گردشگری و مزیت‌های آن، در آینده بسیار نزدیک تحول خوبی ایجاد خواهد شد.

وی در پایان گفت: ما قطعا موضوع ارزیابی مدیران و تغییر و تحول مدیریتی در استان را دنبال می‌کنیم. زیرا که شناخت و اشراف نیروهای بومی استان نقطه تمرکز ما و استفاده از نیروهای بومی است.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان