مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: فرصت نهایی برای استفاده از دستور العمل قانونی بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه سال جاری برای رفع مشکل ساختمان‌های دارای رأی قطعی ماده ۱۰۰ است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید ایران به نقل از اداره […]

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: فرصت نهایی برای استفاده از دستور العمل قانونی بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه سال جاری برای رفع مشکل ساختمان‌های دارای رأی قطعی ماده ۱۰۰ است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید ایران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، محمدجواد نیکبخت با اعلام این خبر گفت: بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ در تاریخ چهارم اردیبهشت سال جاری توسط وزیر کشور ابلاغ شد و سپس، معاون هماهنگی امور استانداری اصفهان در اواخر اردیبهشت ماه این بند قانونی را به همه شهرداری‌ها ابلاغ کرد.
او با بیان اینکه شهروندان تا پایان شهریورماه امسال فرصت دارند اسناد و مدارک خود را به شهرداری ارائه دهند، افزود: تا پایان آذرماه اگر رأی مربوطه صادر شد، شهروندان می‌توانند جریمه خود را پرداخت کنند.
او ادامه داد: افراد برای تکمیل پرونده خود باید در سامانه «اصفهان من» ثبت‌نام کنند و آرای بدوی و قطعی کمیسیون، کپی کارت ملی، شناسنامه و پروانه ساخت خود را در این سامانه بارگذاری و برای شهرداری ارسال کنند، اما نکته مهم در رابطه با استفاده از این بند قانونی این است که ساختمان مورد نظر باید در محدوده شهر اصفهان واقع شده باشد.
مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان دومین شرط استفاده از این بند قانونی را صدور رأی ساختمان تا قبل از سال ۱۴۰۰ دانست و اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل، اگر تخلف صورت گرفته در ساختمان مخالف اصول سه‌گانه یعنی اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی، تجاوز به املاک و معابر مجاور، پیش‌آمدگی و تغییر کاربری باغات و فضای سبز نباشد، می‌توان از بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ استفاده کرد.
به گفته او، شهروندان اصفهان می‌توانند با مراجعه به سامانه «اصفهان من» ثبت درخواست کرده و توسط آموزش‌ها و لینک‌های بارگذاری شده، از این فرصت ایجادشده برای مالکین استفاده کنند.