نایسر در ایام مبارک دهه فجر میزبان افتتاح ۲ سالن سینمایی میشود رئیس کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر استان کردستان گفت: ۲ سالن سینمایی با استاندارهای روز سینمایی توسط حوزه هنری در سرای محله نایسر افتتاح می شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امین مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران […]

نایسر در ایام مبارک دهه فجر میزبان افتتاح ۲ سالن سینمایی میشود

رئیس کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر استان کردستان گفت: ۲ سالن سینمایی با استاندارهای روز سینمایی توسط حوزه هنری در سرای محله نایسر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امین مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت و تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و با تأکید بر مردمی بودن این انقلاب، اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاش هستند با سو استفاده از برخی از مسائل به ویژه مشکلات اقتصادی بین نظام و ملت فاصله بیاندازند.

وی افزود: این انقلاب با ریشه مردمی که دارد و با پشت سر گذاشتن تمامی توطئه‌های کوچک وبزرگ بازهم با تکیه بر همان مردم تمامی نقشه‌های شوم آنان را خنثی می‌کند.

رئیس کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر استان کردستان مسائل اقتصادی را بزرگترین مشکل در کشور عنوان کرد و گفت: آنچه امروز باید به آن توجه شود، رفاه و مدیریت صحیح در توزیع عادلانه امکانات وسیعی است که در کشور وجود دارد.

مرادی تصریح کرد: مسئولان باید بدانند حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و توجه به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص مدیریت کلان کشوری و با دوری کردن از جزیره‌ای عمل کردن، می‌توان در سریع‌ترین زمان نسبت به رفع مشکلات اقدام کرد.

وی ادامه داد: در جشن‌های امسال بنا بر توجه به کیفی بودن برنامه‌ها و بهره‌مندی و بکارگیری از امکانات و توانمندی‌های ادارات و نهادهای مختلف در انجام مشترک برنامه‌هاست و بر همین اساس تلاش شده است تا در ارائه برنامه‌ها ضمن توجه به افزایش شور و نشاط اجتماعی به استفاده بهینه از امکانات به صورت جدی توجه شود.

رئیس کمیته فرهنگی وهنری ستاد دهه فجر استان کردستان با تشریح برنامه‌های مد نظر گفت: شاخص‌ترین برنامه که با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان و همراهی صدا وسیما برنامه‌ریزی شده است اکران همزمان چهل ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه در دو سالن شماره ۱ و ۲ پردیس سینمایی بهمن سنندج است.

وی ادامه داد: نمایشگاه تجسمی فجر با عنوان شیواز شامل ۲۸ اثر از ۱۲ه هنرمند استان کردستان در رشته های مختلف تجسمی است که از ۸ تا ۱۵ بهمن در گالری سروه پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش درآمده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان از توجه این نهاد فرهنگی به بحث توسعه زیرساخت‌های استان اشاره کرد وگفت: افتتاح دو سالن سینمایی در سرای محله نایسر با استاندارهای روز سینمایی توسط حوزه هنری و افتتاح موزه حمام حاج صالح در سقز توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ایام دهه فجر از جمله این برنامه‌ها است.

وی به مسابقه‌های فرهنگی و هنری مختلف نیز اشاره کرد و گفت: مسابقه کتابخوانی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، جایزه شهیده فاطمه اسدی در ۱۷ بهمن ماه در کامیاران، برگزاری دومین همایش منطقه‌ای “مرد میدان”، برگزاری اردوی عکاسی به منطقه اورامانات، اهدای کتاب به متولدین ۱۲ و ۲۲ بهمن ماه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مرادی با توجه به همزمانی ایام دهه مبارک فجر با میلاد فرخنده حضرت امیر المومنین (ع) و ایام اعتکاف گفت: برگزای محفل انس با قرآن در ۴۴ کانون فرهنگی و هنری شهر وروستا، جشن سه ربه رزی نیشتمان، تجلیل و قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگران، معرفی وتجلیل از هنرمندان و نویسندگان تأثیرگذار در عرصه هنر انقلاب در کنار جشن کتاب سال استان کردستان، و جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور فجر توسط سازمان بسیج هنرمندان، حوزه هنری و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برگزار می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و هنری ستاد دهه فجر در استان کردستان به برنامه های متناسب با دانش‌آموزان اشاره و تصریح کرد: ۱۶ برنامه توسط اداره آموزش و پرورش در این ایام در نظر گرفته شده است از جمله برگزاری جشنواره فرهنگی وهنری قرآنی و ورزشی در سطح منطقه، نمایشگاه مدرسه انقلاب با موضوع استکبارستیزی با محوریت سازمان دانش آموزی، پویش فرهنگی تکیه‌گاه امن ویژه دانش آموزان متوسطه، برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری خط سرخ سردار ویژه فرهنگیان، مسابقه کتابخوانی کتاب صعود ۴۰ ساله ویژه فرهنگیان و کتاب دکل ویژه دانش آموزان، جشن سپاس تقدیر از دبیران و دانش آموزان برتر استان، جشن ستارگان استان ویژه دانش آموزان برتر المپیادهای علمی و نانو، جشن تلکیف دانش آموزان در سطح استان ۱۳ بهمن به صورت نمادین ۴۰۰ نفر از پسران و روز ۱۷ بهمن ۱۰۰۰ دختردانش آموز در مسجد جامع سنندج و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت با اعزام ۱۵۰۰ دانش آموز متوسطه دوم به مناطق مختلف استان را عنوان کرد.