۸۸۴ میلیارد ریال مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان پرداخت شد مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: امسال ۸۸۴ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مصطفی فعله گری با اشاره به اینکه این مبلغ […]

۸۸۴ میلیارد ریال مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان پرداخت شد

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: امسال ۸۸۴ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های استان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مصطفی فعله گری با اشاره به اینکه این مبلغ براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان واریز می شود، اظهار داشت: براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده همه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت‌ها می شود و این مهم منبع مهمی برای اداره شهرها و مناطق روستایی است.

وی اضافه کرد: حدود یک هزار و ۷۰۲ نقطه شهری و روستایی در استان به طور دائمی از منافع عوارض مالیات بر ارزش افزوده که توسط شهروندان پرداخت؛برخوردار می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان افزود: در بین تمام نقاط شهری و روستایی استان، شهرداری‌های سنندج با بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال، سقز با بیش از ۹۱ میلیارد ریال، مریوان با ۷۷ میلیارد ریال و شهرداری بانه با ۶۱ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده‌اند.

فعله گری یادآور شد: از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده طی سال جاری به حساب شهرداری‌های قروه ۴۳ میلیارد ریال، کامیاران بیش از ۳۱ میلیارد ریال، بیجار افزون بر ۲۷ میلیارد ریال، دهگلان ۱۴ میلیارد ریال، دیواندره حدود ۱۹ میلیارد ریال و شهرداری سروآباد بیش از ۲ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال واریز شده است.

براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده از سه درصد به چهار درصد افزایش یافته است که هر ماه عوارض وصول شده به طور مستقیم به حساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز می شود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان