نماینده دائمی کره شمالی در سازمان ملل متحد از داشتن سلاح های اتمی این کشور دفاع و از آن به عنوان «تمرینی برای حق حاکمیت» خود یاد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران از رویترز، در حالی که نماینده دائمی کره شمالی در سازمان ملل، از آمریکا برای ائتلاف اوکوس و گروه مشورتی هسته ای […]

نماینده دائمی کره شمالی در سازمان ملل متحد از داشتن سلاح های اتمی این کشور دفاع و از آن به عنوان «تمرینی برای حق حاکمیت» خود یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران از رویترز، در حالی که نماینده دائمی کره شمالی در سازمان ملل، از آمریکا برای ائتلاف اوکوس و گروه مشورتی هسته ای با کره جنوبی انتقاد کرد، داشتن سلاح هسته ای برای کره شمالی را «تمرینی برای حق حاکمیت» خود دانست و از آن دفاع کرد.

نماینده دائمی کره شمالی در سازمان ملل در سخنرانی خود در وین خاطرنشان کرد : «امضاکنندگان ان تی پی (پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای) نباید درباره حق مشروع کره شمالی در تمرین حق حاکمیت خود با توجه به اینکه این کشور ۲۰ سال پیش از این پیمان خارج شده است بحران سازی کنند. »

وی گفت نیروی هسته ای کره شمالی هرگز تهدیدی برای کشورهایی که به حق حاکمیت و منافع امنیتی این کشور احترام می گذارند، نخواهد بود.