جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد هوشنگ ابتهاج به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج با حضور محمود شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت فرهنگ و اعضای خانواده مرحوم ابتهاج از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی […]

جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد هوشنگ ابتهاج

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،
پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج با حضور محمود شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و منابع انسانی وزارت فرهنگ و اعضای خانواده مرحوم ابتهاج از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه در حاشیه این مراسم درباره آخرین جزئیات مراسم وداع با پیکر مرحوم ابتهاج گفت: پیکر مرحوم ابتهاج بزودی به بهشت زهرا منتقل می شود تا آئین وداع با پیکر استاد ابتهاج طبق برنامه از ساعت ۸ صبح جمعه از مقابل تالار وحدت برگزار شود.
 
دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از برپایی مراسم وداع در تالار وحدت، پیکر مرحوم ابتهاج با بدرقه اهالی فرهنگ و ادب برای تدفین و خاکسپاری رهسپار استان گیلان شده و در زادگاهش آرام خواهد گرفت.
 
شالویی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شده است تا علاوه بر برنامه ریزی برای انجام وداع باشکوه با پیکر استاد، ویژه برنامه های تکریم و تجلیل از زنده یاد امیر هوشنگ ابتهاج(سایه) از طریق انجمن مفاخر و آثار ملی در روزهای آینده برگزار شود.
 
گفتنی است، این استاد برجسته اواخر تیر به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان بود و ۱۹ مرداد در سن ۹۴ سالگی در همان شهر درگذشت.
امیرهوشنگ ابتهاج شاعر پژوهشگر ایرانی متخلص به «سایه» ششم اسفند ۱۳۰۶ در رشت به دنیا آمد، نخستین اثرش به نام نخستین نغمه‌ها را سال ۱۳۲۵ منتشر کرد.
از آثار دیگر او می‌توان به تصنیف سپیده (ایران ای سرای امید) اشاره کرد.