دیدار‌ سفیر عربستان سعودی در ایران با استاندار اصفهان/تأکید بر گسترش روابط بر مبنای ارزش‌های مشترک عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران، با حضور در استانداری اصفهان با استاندار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری […]

دیدار‌ سفیر عربستان سعودی در ایران با استاندار اصفهان/تأکید بر گسترش روابط بر مبنای ارزش‌های مشترک

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، چهارشنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه در این دیدار گفت: امیدواریم فصل مشترک و رو به جلویی از ارتباطات میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تعریف و دنبال شود.

وی ادامه داد: ما کشور عربستان سعودی را بعنوان یکی از کشورهای بزرگ اسلامی می‌شناسیم و معتقد هستیم اگر میان امت اسلام ارتباطات عمیق‌تری وجود باشد در نهایت با موفقیت‌های بزرگ نیز مواجه خواهیم شد.
استاندار اصفهان ضمن اشاره به دوره جدید روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، بیان کرد: فصل‌های مشترک میان دو کشور به حدی زیاد است که می‌توانیم برنامه‌ریزی مشترک با اهداف واحد داشته باشیم.
دکتر مرتضوی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اراده قوی در شکل گیری روابط حسنه دارد البته بسیاری از چالش‌ها نیز با هم افزایی و همراهی میان دو کشور قابل حل است.
وی خاطرنشان کرد: اصفهان نیز بعنوان یکی از استان‌های راهبردی کشور ما می‌تواند به خوبی در گسترش روابط دو کشور نقش‌آفرینی کند.
استاندار اصفهان اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، علمی و فناوری، گردشگری، فرهنگی و هنری در استان اصفهان می‌تواند زمینه همکاری‌های بیشتر را فراهم کند و پشتوانه روابط میان دو کشور باشد.
دکتر مرتضوی گفت: ما عربستان را بعنوان سرزمین مقدسی که مهد ظهور دین مبین اسلام است مورد توجه قرار می‌دهیم.
وی متذکر شد: تلاش‌های مسئولین ارشد دو کشور در راستای بهبود روابط تحسین‌برانگیز است و می‌تواند مبانی خوبی برای حرکت‌های روشن در آینده باشد.
استاندار اصفهان اظهار کرد: وجود اشتراکات بسیار و توجه دو کشور به آینده اسلام، ظرفیت‌های بزرگی را در راستای گسترش روابط فراهم می‌کند.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: ما در استان اصفهان می‌توانیم بضاعت‌های خود را جهت تعاملات بیشتر میان دو کشور به کار ببندیم.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله(پزشکی، فناوری، صنعت و سایر حوزه‌ها) توانسته به جایگاه قابل توجهی دست یابد که البته همه دستاوردها را متعلق به خود نمی‌دانیم و معتقد هستیم دستاوردهای ایران اسلامی در خدمت جهان اسلام است.
استاندار اصفهان عنوان کرد: بایستی بیشتر با یکدیگر گفت‌وگو کنیم و برخی از واسطه‌ها از میان دو کشور حذف شوند و برای رفت‌وآمدهای متعدد هدف و مشارکت تعریف کنیم.
وی متذکر شد: اراده قوی میان رهبران، ظرفیت‌های قوی، اقتضائات و اشتراکات میان دو کشور همه ما را به سمت افزایش همکاری و تعاملات سوق می‌دهد.
استاندار اصفهان ادامه داد: با برنامه‌ریزی صحیح این مسیر هموار خواهد شد، ارتباط میان دو کشور خوشایند بسیاری از کشورهای دیگر نیست و برخی چالش‌ها با ورود افراد ثالث شکل می‌گیرد همان‌هایی که در فاصله گرفتن این دو کشور سود می‌برند.
دکتر مرتضوی گفت: امنیت، آرامش، اقتصاد پویا و حرکت‌های پرشور میان دو کشور تأثیر بسزایی در آینده امت اسلام خواهد داشت.
استاندار اصفهان تأکید کرد: اصفهان آماده نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف میان دو کشور است که می‌تواند زمینه ساز افق روشن برای جهان اسلام باشد