ارتقای کیفیت ساخت با استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهینامه فنی در طرح نهضت ملی مسکن سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از توافق با شهرهای جدید برای الزامی شدن گواهینامه فنی محصولات ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن بصورت تشویقی و در برخی از محصولات ساختمانی بصورت اجباری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری […]

ارتقای کیفیت ساخت با استفاده از مصالح ساختمانی دارای گواهینامه فنی در طرح نهضت ملی مسکن

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از توافق با شهرهای جدید برای الزامی شدن گواهینامه فنی محصولات ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن بصورت تشویقی و در برخی از محصولات ساختمانی بصورت اجباری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت /وزارت راه و شهرسازی، محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص برنامه‌های مرکز برای افزایش کیفیت اجرای تولیدات طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: دولت احداث ۴ میلیون واحد مسکونی را در برنامه قرار داده که بخشی از آنها به مرحله اجرایی نیز رسیده است. تمامی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند مصالح ساختمانی گوناگون و باکیفیت است که مرکز تحقیقات از سالیان قبل ارایه گواهینامه فنی به محصولات ساختمانی را در برنامه قرار داده است.
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه گواهینامه فنی صادر شده توسط مرکز، عملکرد و دوام مصالح ساختمانی را بر اساس کاربرد و شرایط اقلیمی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و کمک شایانی به مجریان و مهندسان ناظر در انتخاب مصالح مناسب می کند، توضیح داد: مرکز تحقیقات در همکاری با شرکت عمران شهرهای جدید درصدد ارایه گواهینامه فنی برای مصالح پرمصرف همچون پکیج، شیرآلات و مصالحی است که در ساخت‌وساز به کار می‌رود و بازار نیز کشش عرضه آنها را دارد.
وی گفت: لیست محصولاتی که از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گواهینامه فنی دریافت کرده‌اند به شهرهای جدید ارایه خواهد شد. در محصولاتی که بازار را دچار التهاب نمی‌کند داشتن گواهینامه فنی از مرکز به شکل تشویقی و اجباری در راستای ارتقای کیفیت ساخت را توصیه می کنیم. 
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه معمولا در ساخت و سازها در بخش اجزای غیرسازه‌ای همچون تاسیسات و… افت کیفیت اتفاق می‌افتد توضیح داد: با ترویج اخذ گواهینامه فنی و تشویق و الزام سازندگان به داشتن گواهینامه فنی مصالح ساختمانی و همچنین مصالح راهسازی ارتقای کیفیت ساخت و ساز و حفاظ‌های بتنی آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و … محقق می‌شود.
حیدری تصریح کرد: عمر مفید حفاظ‌های بتنی حداکثر تا ۷ سال بود که هم‌اکنون با ورود مرکز تحقیقات و توسعه فنی کارخانه‌ها و به روز شدن خطوط تولید و ارایه گواهینامه فنی عمر حفاظ‌های بتنی تا ۱۵ سال ارتقا یافته است.
وی رویکرد مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را حمایت و پشیتبانی همه‌جانبه از اجرای طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و تاکید کرد: به منظور ارتقای کیفیت ساخت، ترویج گواهینامه فنی در دستور کار است. در رایزنی با شرکت عمران شهرهای جدید با توجه به اینکه ساخت وسازهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید برعهده شرکت عمران است داشتن گواهینامه فنی مصالح ساختمانی تشویقی و اجباری می‌شود