پرداخت ۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه یکی از اهداف تاسیس صندوق قر ض الحسنه امداد ولایت ترویج بانکداری اسلامی است، عنوان کرد: از ابتدای تاسیس این صندوق ۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی از طریق این صندوق پرداخت شده […]

پرداخت ۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی


مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه یکی از اهداف تاسیس صندوق قر ض الحسنه امداد ولایت ترویج بانکداری اسلامی است، عنوان کرد: از ابتدای تاسیس این صندوق ۳۷۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی از طریق این صندوق پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا طوسی با بیان اینکه دهم شهریور ماه به نام روز بانکداری اسلامی نامگذاری شده ، عنوان کرد: این نهاد با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی از سال ۹۵ نسبت به تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اقدام کرده است.

وی افزود: این صندوق هم اکنون به عنوان بزرگترین صندوق قرض الحسنه کشور در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان اقدام می کند.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: عدم دریافت سود و جریمه دیرکرد، پرداخت تسهیلات با اقساط بلند مدت ، عدم دریافت کارمزد تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان ، دریافت حداقل کارمزد صرفا یک بار به میزان سه درصد در تسهیلات بیشتر از ۱۰ میلیون تومان، پرداخت تسهیلات با تضامین آسان و پرداخت تسهیلات بدون نیاز به سپرده گذاری از جمله خدمات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است.

وی ادامه داد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وجوه سپرده گذاری شده را به عنوان سرمایه گذاری استفاده نمی نماید و صرفاً به صورت تسهیلات قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار می دهد.

طوسی با بیان اینکه از طریق این صندوق به ۱۶۹۰۰۰ نفرو در حدود ۱۱ درصد از جمعیت استان کردستان خدمات بانکی ارائه می شود، تصریح کرد: همچنین از طریق این صندوق خدمات بانکی به ۱۰ هزار و ۳۰۰ کودک یتیم و ینازمند و هفت هزار مادر باردار و شیرده دچار سوتغذیه ارائه خدمت می شود.

وی بیان کرد: از ابتدای تاسیس این صندوق تاکنون در حدود ۳۴۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه با این مبلغ و از ابتدای تاسیس صندوق ۴۰ هزار مورد تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی پرداخت شده، تصریح کرد: ۲۴ هزار مورد آن تسهیلات کارگشایی، ۸۲۰۰ مورد وام اشتغال، سه هزار و ۴۲۲ مورد کمک به خرید مسکن، دو هزار مورد ودیعه مسکن، ۷۱۳ مورد شهریه دانشجویان و ۶۴۳ مورد نیز تسهیلات درمانی بوده است.

وی افزود: همچنین هزار و ۲۷۷ مورد تسهیلات نیز از محل سپرده خیران پرداخت شده است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان