نمایش عروسکی مذهبی “مشکهای خالی” در مرز باشماق مریوان اجرا شد نمایش «مشک‌های خالی» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرز باشماق مریوان اجرا می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان نمایش  «مشک‌های خالی» از تولیدات مرکز تولید تئاتر و ئئاتر عروسکی کانون به کارگردانی زهرا مریدی در باشماق […]

نمایش عروسکی مذهبی “مشکهای خالی” در مرز باشماق مریوان اجرا شد

نمایش «مشک‌های خالی» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرز باشماق مریوان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان نمایش  «مشک‌های خالی» از تولیدات مرکز تولید تئاتر و ئئاتر عروسکی کانون به کارگردانی زهرا مریدی در باشماق طبق جدول زمان‌بندی اعلام شده اجرا خواهد شد.

بنا بر این گزارش، نمایش عروسکی مذهبی “مشکهای خالی ” به نویسندگی سجاد بهره مند و با بازیگری  محسن قصری بازی دهندگان عروسک نرگس صفامنش، آرزو صدری، سعید تاجیک، محسن قصری، زهرا مریدی طراحی و ساخت عروسکها زهرا مریدی، سارا دبیری صدای عروسکها انوش معظمی، سعید صادقی، زهره قاسمی، زهرا مریدی، الهام فتاحی، علی صفا منش این نمایش هستند.

این نمایش عروسکی تلفیقی از تکنیک‌های بن‌راکو، ماورای بنفش و سایه‌ای است و قصه روایت کودکانی است که تشنگی روز عاشورا هر کدام را به گونه‌ای آزار می‌دهد.

تماشاخانه سیار با اجرای نمایش مشک های خالی از تاریخ دهم تا پانزدهم هر روز در سه سانس در مرز باشماق مریوان برای کودکان و نوجوانان را مهمان می کند.

نمایش مشکهای خالی روایت مشکهاییست که روز عاشورا نتوانستند لب تشنگان کربلا را سیراب کنند، این نمایش از سال ۱۳۹۱ تهیه و تولید شده، اولین اجراهای خود را در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران شروع کرد، این نمایش افتخار این را دارد تا در سال‌های اخیر در محرم و صفر در شهر های مختلف با تماشاخانه سیار برای کودکان این نمایش را اجرا کند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان