امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هیئت داری و مداحی کاری ارزشمند است، اظهار کرد: هر چه به ظهور نزدیک می شویم مردم و هیئات مذهبی قوی‌تر می شوند؛ هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست بلکه عشق است و این عشق باید در عمق جان و همچنین ظاهر آن کس که مسئولیت هیئت […]

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هیئت داری و مداحی کاری ارزشمند است، اظهار کرد: هر چه به ظهور نزدیک می شویم مردم و هیئات مذهبی قوی‌تر می شوند؛ هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست بلکه عشق است و این عشق باید در عمق جان و همچنین ظاهر آن کس که مسئولیت هیئت را دارد، نهادینه شده باشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه اصفهان ،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئولان شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان با اشاره به اعیاد ماه ذی الحجه روایاتی در فضیلت این ماه و اعیاد آن بیان کرد و افزود: امام صادق علیه السلام می فرمایند « اگر خدا امیرالمومنین ع را برای فاطمه س خلق نمی کرد ، همتایی و کسی که لیاقت زوجیت فاطمه س را داشته باشد، در روی زمین نبود از آدم و همه بچه های آدم».
ایشان با اشاره به رعایت تقوا و خود سازی در بین مسئولین هیآت مذهبی و مداحان اهلبیت(ع)از امام محمد باقر (ع) حدیثی بیان داشتند که می فرمایند: « به خدا سوگند ما هیچ برگه برائتی از خدا نداریم و هیچ قرابت و نزدیکی با خدا نداریم. و هیچ حجتی هم علیه خدا نداریم. و ما به خدا نزدیک نمی شویم جز با اطاعت خدا. اگر مطیع خدا بودیم ولایت ما به دردش می خورد و هر کس نافرمانی خدا را بکند، ولایت ما هیچ به درد او نمی خورد. وای بر شما مغرور نشوید.»
وی ادامه داد: نفس و جان و همه توفیقات ما از سوی خداست و هیچکس به وسیله عملش در بهشت نمی رود بلکه همه از فضل خداوند است.
آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: بنا بر روایتی از امام صادق علیه السلام خداوند به حضرت داود علیه السلام فرمود که معصیت کاران را بشارت بده و صدیقین را بترسان، حضر ت داود علیه السلام گفت: خدایا چطور این کار را بکنم؟ فرمود :گنهکاران را بشارت بده و بگو خدا غفار است و صدیقین را بفهمان که اگر بخواهم حساب و کتابی برای شما باز کنم، به این راحتی احدی از شما وارد بهشت نمی شوید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و ارزش فعالیت در راستای تعظیم شعائر الهی اشاره کرد و گفت: آنچه که تشیّع را تا برهه کنونی حفظ کرده و ادامه داده، همین هیئات مذهبی و همین عزاداری ها بوده است.
وی با بیان اینکه هیئت داری و مداحی کاری ارزشمند است، اظهار کرد: هر چه به ظهور نزدیک می شویم مردم و هیئات مذهبی قوی‌تر می شوند؛ هیئت داری و مداحی شغل و حرفه نیست بلکه عشق است و این عشق باید در عمق جان و همچنین ظاهر آن کس که مسئولیت هیئت را دارد، نهادینه شده باشد.

ایشان توجه به نماز اول وقت، نماز جماعت، تعظیم شعائر الهی در هیئت، جذب جوانان در مسیر الهی و… را از ویژگی های یک هیئت موفق بیان کرد.
وی تاکید کرد: به محض شنیدن صدای اذان باید مراسم هیئت تعطیل و همه برای نماز آماده شوند؛ این یکی از مسائل مهم و اساسی است که در استان اصفهان باید به یک الگو تبدیل شود.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی مدیرکل تبلیغات اسلامی ، ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن ایام دهه امامت و ولایت به نقش هیئات مذهبی و مردمی سازی تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی از جنس مردم هستند و در ارتقای سطح فرهنگ دینی و حضور موثر در فعالیتهای اجتماعی نقش بسزایی داشته و دارند.
وی با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق علیه السلام افزود: بر اساس بیان حضرت، ولایت ائمه علیهم السلام در سرشت شیعیان عجین گشته است و با خوشی آنان خوشحال و با ناراحتی آنان ناراحتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایجاد نشاط و امید در عید الله الاکبر عید سعید غدیر خم را از وظایف هیئت‌های مذهبی برشمرد و خواستار پرداختن به برگزاری کاروانهای شادی در روز عید تاکید کرد.