اصفهان رتبه دوم میانگین نمرات مدارس عادی دولتی کشور در امتحانات نهایی را کسب کرد رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تلاش فرهنگیان و دانش‌آموزان استان، اصفهان حائز رتبه دوم مدارس عادی دولتی کشور در امتحانات نهایی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط […]

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با تلاش فرهنگیان و دانش‌آموزان استان، اصفهان حائز رتبه دوم مدارس عادی دولتی کشور در امتحانات نهایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، عباس سلطانی، رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با روابط عمومی اظهار داشت: با تلاش فرهنگیان و دانش‌آموزان استان، اصفهان حائز رتبه دوم مدارس عادی دولتی کشور در امتحانات نهایی شد.

وی افزود: استان اصفهان در سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشوری در نمرات امتحانات نهایی شده بود که امسال با یک پله ارتقا به رتبه دوم کشور دست یافتیم.

سلطانی بیان داشت: نمرات امتحانات نهایی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ تأثیر ۴۰ درصدی و در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ تأثیر ۵۰ درصدی خواهد داشت و به همین دلیل، امیدواریم شاهد رشد بیشتر نمرات دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی باشیم.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: علاوه‌بر مدارس دولتی عادی، مدارس شاهد استان اصفهان نیز موفق به کسب رتبه سوم کشور در امتحانات نهایی شدند.

وی با بیان این‌که امسال به دلیل تصحیح الکترونیکی، نمرات به واقعیت نزده شده‌اند، اذعان داشت: استان اصفهان در تمام رشته‌های نظری در میان ۵ استان برتر کشور حضور دارد و این به دلیل تلاش‌های مستمر دانش‌آموزان و فرهنگیان بوده است.

سلطانی تصریح کرد: کسب رتبه اول و پنجم کشور در میان مدارس نمونه دولتی توسط دبیرستان هاشمی‌زاده ناحیه ۶، کسب رتبه اول استان و چهار کشور در میان مدارس هیئت امنایی توسط دبیرستان سالدورگر نجف‌آباد و نیز در میان مدارس شاهد توسط دبیرستان عفاف شاهین‌شهر و همچنین کسب رتبه اول استان و پنجم کشور در میان مدارس استعدادهای درخشان توسط دبیرستان فرزانگان امین آران‌وبیدگل از دیگر افتخارات آموزش و پرورش استان در حوزه امتحانات نهایی بوده است.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان عنوان داشت: با بررسی‌های انجام شده، دبیرستان فرهنگ ناحیه ۴ شهر اصفهان، حائز رتبه نخست امتحانات نهایی در میان مدارس دولتی عادی استان شد.

وی اضافه کرد: بالاترین میانگین نمرات و رتبه نخست در شاخه نظری مربوط به منطقه کوهپایه بوده است و پس از آن، ناحیه ۲ و مناطق خوروبیابانک، ورزنه و جرقویه علیا به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های دوم تا پنجم شده‌اند.

سلطانی خاطرنشان کرد: منطقه امامزاده- بادرود با ارتقای ۲۰ پله‌ای و منطقه زواره با ارتقای ۱۷ پله‌ای نسبت به سال گذشته، از جمله مناطقی بوده‌اند که بیشترین رشد و پیشرفت را به ثبت رسانده‌اند.