۲۴۵ متخلف شکار و صید در کردستان دستگیر شد مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۲۴۵ متخلف شکار و صید در استان طی سال جاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر امسال ۹۷۶ مورد […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۲۴۵ متخلف شکار و صید در استان طی سال جاری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر امسال ۹۷۶ مورد صیدغیرمجاز آبزیان، ۱۴۹ مورد زنده گیری و شکار غیرمجاز پرندگان و ۲۶ مورد هم زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پستانداران توسط یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی و ثبت شد.

وی اضافه کرد: ۱۲ مورد شروع به شکار و ۱۳۲ مورد هم نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده طی این مدت در استان شناسایی و ثبت شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: در نتیجه بازرسی های انجام شده توسط یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان ۱۱ سلاح غیرمجاز، ۲۳ سلاح مجاز و ۹۳۱ فقره ادوات و وسایل شکار کشف شده است.

حمیدی اعلام کرد: مجموع تخلف های کشف شده زیست محیطی در این مدت ۲۰۹ فقره و تعداد متخلفان هم ۲۴۵ نفر بوده که پرونده آنها تحویل مراجع قضایی داده شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد پرونده های تخلف مربوط به حوزه محیط زیست که در مراجع قضایی استان در جریان است، ۴۲۰ فقره است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به وظایف یگان حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: راهبری و تدوین برنامه های عملیاتی برای مقابله با شکار و صید غیرمجاز، برگزاری دوره های آموزشی نظامی و نحوه بکارگیری سلاح سازمانی، ساماندهی مجوز حمل سلاح سازمانی و تجهیزات انفرادی محیط بانان، تهیه ملزومات اطفای حریق و مشارکت در برنامه های ستاد بحران و برگزاری جلسات با نیروی انتظامی از جمله وظایف یگان حفاظت است.

حمیدی بیان کرد: خرید پوشاک و جیره غذایی، پیگیری امورات مربوط به حق الکشف، میدان تیر و صدور کارت همیار محیط بان از دیگر وظایف یگان حفاظت محیط زیست است.

۱۶ پاسگاه محیط بانی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹ پاسگاه فعال و هفت پاسگاه دیگر هم در حال تجهیز است.