فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما در یک نبرد تمدنی هستیم، گفت: شما معلمان در میانه یک جنگ و یک جهاد بزرگ هستید؛ قلم و زبان در جهاد مهمتر است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری مهرسردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در سی و ششمین اجلاس مدیران […]

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما در یک نبرد تمدنی هستیم، گفت: شما معلمان در میانه یک جنگ و یک جهاد بزرگ هستید؛ قلم و زبان در جهاد مهمتر است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،به نقل از خبرگزاری مهرسردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در سی و ششمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه اسلام از خواندن و نوشتن آغاز شده است؛ گفت: معلم جدا از جامعه نیست بلکه یک حقیقت جاری است؛ معلم حقیقت تکثیر شونده، مدلی تعمیم یابنده و قله‌ای از فضائل اخلاقی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: معلم عنصر اصلی در تعیین وسعت یک کشور و تعیین وسعت و شکوه یک جامعه، وسعت ذهن و قلب مردمان آن کشور است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه علم، سلطان و قدرت است؛ گفت: کودکان قبل از دبستان از خانواده تأثیر می‌پذیرند؛ روابط و عواطف و احساسات را از پدر و مادر خود می‌آموزند. اما در سال‌های ابتدایی بیشترین تأثیر پذیری کودک از آموزگاران است.

سلامی با بیان اینکه ۱۲ سال دوران تحصیل، دوران شکل پذیری شخصیت انسان است؛ گفت: هر شخصیتی که در ۱۲ سال تحصیل به عنوان الگو معرفی شود؛ در شخصیت کودک به جان می‌نشیند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهید تمدنی بسازید باید انسان را بسازید، گفت: باید پایه‌های همیشه یک جامعه را بسازیم. ما در یک نبرد تمدنی هستیم که شما معلمان در میانه یک جنگ و یک جهاد بزرگ هستید؛ قلم و زبان در جهادمهمتر است. امروز زبان و قلم سلاحی است که ما را از درون یک نبرد با موفقیت خارج کند.