سالانه باید در کردستان ۳ میلیون اصل نهال غیر مثمر کاشته شود رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای عملیاتی کردن تولید و کاشت یک میلیارد اصل نهال در کشور سهم استان کردستان کاشت ۳ میلیون نهال غیر مثمر در سال است. پیمان اسکندری در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: […]

سالانه باید در کردستان ۳ میلیون اصل نهال غیر مثمر کاشته شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در راستای عملیاتی کردن تولید و کاشت یک میلیارد اصل نهال در کشور سهم استان کردستان کاشت ۳ میلیون نهال غیر مثمر در سال است.

پیمان اسکندری در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: باید طرح کاشت یک میلیارد اصل نهال در کشور با مشارکت احاد جامعه به ویژه دانش آموزان و آینده سازان کشور محقق شود.

وی با تاکید بر بهره گیری از تمامی نهادها و دستگاه های اجرایی استان برای تحقق کاشت ۳ میلیون اصل نهال در کردستان تصریح کرد: در سال جاری اداره کل منابع طبیعی استان اقدام به توزیع ۷۴۳ هزار  نهال در استان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بهره گیری از فضای مجازی و رسانه ای استان می تواند در فرهنگ سازی عموم جامعه برای مقوله درخت کاری و درخت یاری بسیار تاثیر گذار باشد و باید به نحو احسن از این پتانسیل بهره برد.

اسکندری با اشاره به اهمیت نگه داری درختان کاشته شده در عرصه های ملی تاکید کرد: باید درختان در مکانی غرص شوند که متولی مشخصی برای حفظ و حراست از آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه آینده این سرزمین وابسته به حفظ و حراست از منابع طبیعی است اذعان کرد:می توان از مراکز آموزش و تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز به عنوان بازوی علمی این حرکت بهره گرفت.