آغاز تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی دانش آموزان تصحیح اوراق امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی، اولین بار در استان اصفهان آغاز شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تصحیح الکترونیکی اوراق در امتحانات نهایی دی‌ماه در یکی از حوزه‌های تصحیح در […]

آغاز تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی دانش آموزان

تصحیح اوراق امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی، اولین بار در استان اصفهان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تصحیح الکترونیکی اوراق در امتحانات نهایی دی‌ماه در یکی از حوزه‌های تصحیح در استان به‌صورت آزمایشی در حال اجراست.

سید علی میرحیدری افزود:در صورت رضایت مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، در امتحانات خرداد سال آینده، در استان اصفهان فراگیر می‌شود.

وی گفت: تصحیح الکترونیک حرکت به‌سوی عدالت آموزشی است؛ فرایند تصحیح اوراق امتحانی به‌صورت اسکن برگه‌ها و تصحیح سؤال به سؤال است.

میرحیدری افزود: در تصحیح الکترونیک، پاسخ‌نامه‌ها به‌صورت شخصی‌سازی‌شده در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و پس از آزمون این پاسخ‌نامه‌ها به‌صورت محرمانه در سامانه بارگذاری می‌شود.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: تصحیح کننده دوم بدون مشاهده‌ی نظر مصحح اول، هر سؤال را به‌صورت جداگانه تصحیح می‌کند و مصححان نمرات را جمع نمی‌زنند و تنها سؤال‌ها را تصحیح می‌کنند، در انتها سامانه نمرات را جمع می‌زند و در صورت اختلاف بین نمرات داده شده مصحح سوم سؤالاتی که نمرات آن متفاوت است را بررسی می‌کند.