شهرک صنعتی شماره ۲ احداث می شود/مصوبات کارگروه تسهیل لازم الاجرا است مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در شهرستان بانه یک زمین در کنار شهرک صنعتی در نظر گرفته شده که به عنوان شهرک صنعتی شماره ۲ خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. به گزارش […]

شهرک صنعتی شماره ۲ احداث می شود/مصوبات کارگروه تسهیل لازم الاجرا است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در شهرستان بانه یک زمین در کنار شهرک صنعتی در نظر گرفته شده که به عنوان شهرک صنعتی شماره ۲ خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیقی در ۲۰۵مین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان ویژه شهرستان بانه، گفت: با توجه به پایین بودن سرانه زمین صنعتی در کردستان باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری های خاصی در خصوص خرید زمین صنعتی ایجاد شود که سرمایه گذار با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری در استان کند.
وی اظهار کرد: با توجه به کمبود زمین صنعتی یکی از مسائلی که ما دنبال می کنیم بحث خرید زمین است و این مشکل در شهرستان بانه بیش از دیگر شهرهای استان نمود دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با محوریت شهرستان ها در مرکز استان نیز برگزار می شود و مشکلات واحدهای تولیدی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، افزود: مهمترین دغدغه تولیدکنندگان تامین ارز، مسائل و مشکلات مالیاتی و تامین تسهیلات است که باید در قالب تسهیلات تبره ۱۸ حمایت شوند.
خلیقی ادامه داد: بخشی از مشکلات واحدهای شهرستان بانه در زمینه ارائه خدمات در زمینه گاز رسانی، آب و برق است و این مشکلات توسط صاحبان این واحدها مورد بحث قرار گرفت.
وی یادآور شد: مصوبات جلسات کارگروه رفع موانع تولید حکم قانون را دارند و آنها در کمترین زمان ممکن اجرا می شوند و به نوعی لازم الاجرا هستند و در صورت اجرا نشدن، پیگیری می شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال در سال مهار تورم و رشد تولید مشکلات و مسائل ۱۵ واحد کشاورزی، صنعتی، معدنی و خدماتی در بانه بررسی شد که این مشکلات به صورت بازرسی میدانی بررسی می شود.
خلیقی گفت: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در بانه یک زمین در کنار شهرک صنعتی در نظر گرفته شده که به عنوان شهرک صنعتی شماره ۲ خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.
وی با اشاره به کمبود زمین صنعتی در کردستان، اظهار کرد: سرانه زمین صنعتی در کردستان ۱۱ متر مربع و این میزان در کشور ۱۸ متر مربع است و نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم.

کویستان عبدالحکیمی