بعد از استقبال نه چندان گرم از رئیس‌جمهور اوکراین در واشنگتن، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی گفت کی‌یف برنامه‌ جایگزینی در صورت کاهش کمک‌های ایالات متحده ندارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «اولکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در مصاحبه با شبکه «پی‌بی‌اس» […]

بعد از استقبال نه چندان گرم از رئیس‌جمهور اوکراین در واشنگتن، دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی گفت کی‌یف برنامه‌ جایگزینی در صورت کاهش کمک‌های ایالات متحده ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، «اولکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین در مصاحبه با شبکه «پی‌بی‌اس» گفت در صورت کاهش کمک‌های آمریکا، اوکراین «طرح ب» ندارد.

این اظهارات در حالی بیان شده که سفر اخیر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در بحبوحه تشدید مخالفت قانونگذاران حزب جمهوری‌خواه با تخصیص کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین صورت گرفت و درخواستش برای سخنرانی در کنگره آمریکا رد شد.

این مقام اوکراینی در پاسخ به این که «تاکنون آمریکا وسایل نقلیه و مهمات به ارزش بیش از ۴۶ میلیارد دلار فرستاده است. اوکراین برای احتمال نداشتن سیستم‌های تسلیحاتی و مهمات آمریکایی به اندازه قبل چه کار می‌کند و چطور آماده می‌شود؟ و آیا طرح ب وجود دارد؟» ضمن بیان این که نسخه پشتیبانی وجود ندارد، گفت: نمی‌توانیم بگوییم که گفت‌وگوهای جداگانه‌ای درباره برخی طرح‌های ب داریم. تمایلی به شرکت در بحث‌های انتزاعی نداریم. 

او در بخش دیگری از سخنانش گفت غرب درباره کمک حرف می‌زند نه پیروزی. به اعتقاد دانیلوف، اختلافات در کنگره آمریکا درباره بسته کمکی بعدی این کشور به اوکراین عمیق‌تر می‌شود.

او توضیح داد: غرب درباره آنچه پیروزی اوکراین خواهد بود، به اجماع نرسیده. آن‌ها درباره کمک صحبت می‌کنند. اما درباره پیروزی نه. این‌ها دو چیز متفاوت است. اگر ما پیروز نشویم، موجودیت کشور ما و جنگی که فرندان و نوادگان ما باید بجنگند، فقط مسئله زمان است. به همین خاطر به پیروزی نیاز دایم. 

«کوین مک‌کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عصر پنجشنبه گفت درخواست ولودیمیر زلنسکی را برای سخنرانی در مقابل نماینده‌های کنگره آمریکا رد کرده است.  مک‌کارتی، کمبود وقت در یک هفته پرمشغله برای قانونگذاران آمریکایی را دلیل رد درخواست زلنسکی عنوان کرد و گفت او پیش از این یک بار فرصت سخنرانی در کنگره را داشته است. 

علی‌رغم سیلی از تجهیزات پیشرفته که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه در ضدحملات به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است. به اذعان، کاخ سفید، آمریکا تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در جنگ اوکراین هزینه کرده است.

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داده سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور اطلاع داده ضدحمله جاری اوکراین کارساز نیست و بعید است باعث شکست روسیه شود.