مدیرکل حفظ آثار استان کرمان با اشاره به جزئیات تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان، گفت: استان کرمان در ایام فاطمیه میزبان ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،سرهنگ محمود مهدوی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ ویژه شهدای هشت سال دفاع […]

مدیرکل حفظ آثار استان کرمان با اشاره به جزئیات تشییع و تدفین شهدای گمنام در استان، گفت: استان کرمان در ایام فاطمیه میزبان ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،سرهنگ محمود مهدوی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس و سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم ما را رهرو راه شهدا در همه عرصه‌ها قرار بدهد.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، متولی شهدای گمنام در کشور بوده و تشییع، خاکسپاری و محل دفن شهدا را به عهده دارد، گفت: بیش از ۲۰۰ درخواست مردمی از سراسر استان برای دفن شهدای گمنام وجود دارد.مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، با اشاره به اینکه در سال جاری ۲۵ اولویت برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده و به تهران ارسال شد، بیان کرد: تاکنون با تدفین شهدا در ۱۵ مکان موافقت شده و از این تعداد چهار شهید در سال جاری در استان تشییع و تدفین شده است.

وی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، افزود: استان کرمان در این ایام میزبان ۱۱ شهید گمنام در دهه دوم و پایانی ایام فاطمیه است که این شهدا در شش شهرستان استان کرمان خاکسپاری می‌شوند.مهدوی‌فرد با بیان اینکه شش شهید در شهرستان کرمان و در رفسنجان، سیرجان، جیرفت، بم و نرماشیر هر کدام یک شهید خاکسپاری می‌شود، ادامه داد: این شهدا در شهرهای جدیدالاحداث در نظام شهر نرماشیر، شهر قطب‌آباد در بم، شهر بلوک در شهرستان جیرفت و شهر هماشهر در شهرستان سیرجان تدفین می‌شود.

وی بیان کرد: این شهدای گمنام در کرمان در ستاد فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای ارتش، در دانشگاه تحصیلات تکمیلی، پارک پزشک، پارک شهدای گمنام در خیابان شهید آیت‌الله دستغیب، در روستای سعیدی و در پارک شهید مطهری کرمان خاکسپاری می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان، با اشاره به اینکه کوچک‌ترین شهیدی که خاکسپاری می‌شود، ۲۳ ساله و بزرگ‌ترین شهید ۴۵ ساله است، ادامه داد: این شهدا در عملیات‌های بدر، خیبر، کربلای پنج و شش و تک دشمن به شهادت رسیدند.وی با بیان اینکه روز شنبه سوم دی‌ماه ساعت هشت صبح مراسم استقبال رسمی از پیکر مطهر این شهدای گمنام در فرودگاه کرمان انجام می‌شود، گفت: شهدای شهرستانی با پرواز به شهدای محل دفن منتقل می‌شوند و شهر کرمان فقط میزبان شش شهید گمنام در روز استقبال است.
مهدوی‌فرد ادامه داد: برنامه تشییع شهدا روز ششم دی‌ماه همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) انجام می‌شود و بعد از آن در نقاط تعیین شده خاکسپاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه خاکسپاری شهدا در دانشگاه تحصیلات تکمیلی و قرارگاه ارتش روز بعد از شهادت حضرت زهرا(س) انجام می‌شود، گفت: تجمع فاطمیون شهر کرمان به مناسبت حضور شهدای گمنام در شهر کرمان برگزار می‌شود.