«سیلویو برلوسکونی» نخست وزیر اسبق جنجالی ایتالیا در اظهاراتی مدعی شد که با همکاری «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان می‌تواند با میانجی‌گری پوتین را از ادامه جنگ اوکراین منصرف کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری ایرنا،وی در شبکه تلویزیونی رای۱ (RAI1) ایتالیا گفت: فکر می‌کنم من به همراه آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان یا او به […]

«سیلویو برلوسکونی» نخست وزیر اسبق جنجالی ایتالیا در اظهاراتی مدعی شد که با همکاری «آنگلا مرکل» صدراعظم سابق آلمان می‌تواند با میانجی‌گری پوتین را از ادامه جنگ اوکراین منصرف کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از خبرگزاری ایرنا،وی در شبکه تلویزیونی رای۱ (RAI1) ایتالیا گفت: فکر می‌کنم من به همراه آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان یا او به تنهایی بتوانیم با ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه درباره جنگ اوکراین صحبت‌ کنیم و با میانجی‌گری او را از ادامه آن منصرف کنیم.

برلوسکونی درباره تحریم‌های غرب علیه مسکو اذعان داشت: به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها بر اقتصاد روسیه تاثیری گذاشته باشد. مسکو توانایی مقاومت در برابر این تحریم‌ها را دارد.

«سیلویو برلوسکنی» ۸۵ ساله نخست وزیر اسبق ایتالیا به تازگی اعلام کرده بود که قصد دارد بار دیگر برای انتخابات زودهنگام نخست وزیری ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) نامزد شود و قدرت را برای ۵ سال دیگر در دست گیرد.

برلوسکنی میلیاردر، غول رسانه‌ای و نخست وزیر سه دوره ایتالیا، در سال‌های اخیر چندان در انظار عمومی ظاهر نشده است.

چهره وی در ایتالیا خیلی وقت است که با رسوایی “بونگا بونگا” سال ۲۰۱۰ که در آن بسیاری شاهد عیاشی این نخست وزیر اسبق در ویلای مجللش بودند، خدشه دار شده است.

رهبرحزب “فورزا” ایتالیا  در سال ۲۰۱۱ و در پی بحران فزاینده بدهی‌های ملی از قدرت کناره گیری کرد و سرانجام پس از محکومیت به فریب مالیاتی در سال ۲۰۱۳ از سنای ایتالیا هم اخراج شد.