رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی در مصاحبه‌ای به روابط عربستان و آمریکا پرداخت و گفت که آمریکا و عربستان در بسیاری از زمینه‌ها به یکدیگر نیاز دارند. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،در دو روز گذشته، فعالان سعودی در شبکه‌های اجتماعی، اظهارات «ترکی الفیصل» رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی را در خصوص روابط عربستان و […]

رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی در مصاحبه‌ای به روابط عربستان و آمریکا پرداخت و گفت که آمریکا و عربستان در بسیاری از زمینه‌ها به یکدیگر نیاز دارند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،در دو روز گذشته، فعالان سعودی در شبکه‌های اجتماعی، اظهارات «ترکی الفیصل» رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی را در خصوص روابط عربستان و ایالات متحده آمریکا منتشر کردند.

اظهارات ترکی الفیصل در مصاحبه با «پادکست ۹۶۶» در دوم ماه جاری صورت گرفته است که در آن وی گفت: عربستان و آمریکا با یکدیگر چه در زمینه «مبارزه با تروریسم» یا در زمینه اقتصادی منافع مشترک دارند.

وی در ادامه تاکید کرد که آمریکا توان خروج از خاورمیانه را ندارد، منافع زیادی نه تنها منافع اقتصادی و تجاری، بلکه منافع سیاسی وجود دارد. همه این مسائل عربستان و آمریکا را به هم نزدیکتر می‌کند و من فکر می‌کنم همه می‌دانند که عربستان و آمریکا به یکدیگر نیاز دارند؛ بدین ترییب باید با یکدیگر در یک راستا همکاری کنیم .تصمیم گروه اوپک‌پلاس برای کاهش تولید ۲درصدی تولید نفت به تنش در روابط ریاض و واشنگتن به‌عنوان متحدان نزدیک منجر شد و دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که گزینه‌های خود درباره عربستان را بررسی می‌کند.