سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی خبر داد

موافقت فراکسیون اکثریت مجلس با بررسی لایحه حجاب بر اساس اصل ۸۵

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: صبح امروز موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی فراکسیون انقلاب اسلامی بود. در این جلسه نمایندگان درباره ضرورت و نحوه رسیدگی به لایحه در مجلس به اظهارنظر پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه صبح امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد ماه) فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، گفت: صبح امروز موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی فراکسیون انقلاب اسلامی بود. در این جلسه نمایندگان درباره ضرورت و نحوه رسیدگی به لایحه در مجلس به اظهارنظر پرداختند.

وی افزود: نمایندگان بر ضرورت رسیدگی سریع‌تر به این لایحه تاکید داشتند و درباره نحوه بررسی آن پرداختند. با توجه به اینکه این لایحه ۷۰ ماده دارد. و پیشنهادهای زیادی برای مواد آن ثبت شده است، پیشنهاد شد که این لایحه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود. و بر مبنای همین اصل اجرای قانون هم از لحاظ زمانی محدود و آزمایشی باشد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رأی گیری در فراکسیون قرار گرفت. و ۷۳ درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند. در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند، به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.