طرح توسعه کشت کاکتوس آپونتیا با دریافت تسهیلات در شهر خوزی شهرستان مُهر اجرا می‌شود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، یوسف صفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر گفت: با اعطای وام سه میلیارد تومانی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ توسط صندوق کارآفرینی امید استان فارس سطح […]

طرح توسعه کشت کاکتوس آپونتیا با دریافت تسهیلات در شهر خوزی شهرستان مُهر اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، یوسف صفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر گفت: با اعطای وام سه میلیارد تومانی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ توسط صندوق کارآفرینی امید استان فارس سطح زیر کشت کاکتوس آپونتیا ۱۵ هکتار افزایش می‌یابد.
وی افزود: در حال حاضر ۸ هکتار کاکتوس آپونتیا در شهر خوزی شهرستان مهر کشت شده است که در طرح توسعه سطح زیر کشت این گیاه به ۲۳ هکتار می‌رسد.
صفری بیان کرد: حمایت از این طرح با هدف بهبود فرایند مدیریت منابع آب و افزایش ارزش افزوده حاصل از بخش کشاورزی از اولویت‌های کشاورزی استان فارس محسوب می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر گفت: مصرف کم آب، کم آفت بودن آپونتیا و سازگاری با اقلیم گرم و خشک منطقه از مزایای کشت این محصول در مُهر است.
کاکتوس اپونتیا با نام‌های انجیر تیغی، انجیر هندی، گلابی خاردار و کاکتوس راکتی نیز شناخته می‌شود.
میوه کاکتوس اپونتیا به دلیل آن که در منطقه‌ای بیابانی و خشک پرورش می‌یابد، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که اثر سم‌زدایی قوی و ضدالتهاب دارد و مانع از آسیب سلولی می‌شود.
میوه کاکتوس اپونتیا به صورت خشک و پودر شده نیز مصرف می‌شود که می‌تواند از سرطان و پیری جلوگیری و با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم‌تر کند.
مصرف کاکتوس اپونتیا در رژیم غذایی به دلیل غنی بودن از مواد فیبری، کاهش جذب انسولین، کاهش کلسترول بد خون و تاثیر در معالجه کبد از دیگر خواص این گیاه دارویی است.
شهرستان مُهر در ۳۳۴ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد