۱۲ عنوان طرح تحقیقات کاربردی برای رفع مشکلات کردستان تهیه و آماده ارائه شده است آمنه قناعت مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در دومین جلسه کارگروه آموزش ، پژوهش ، فناوری و نوآوری این استان از اولویت بندی ۱۲ عنوان طرح تحقیقات کاربردی […]

۱۲ عنوان طرح تحقیقات کاربردی برای رفع مشکلات کردستان تهیه و آماده ارائه شده است


آمنه قناعت مدیر مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در دومین جلسه کارگروه آموزش ، پژوهش ، فناوری و نوآوری این استان از اولویت بندی ۱۲ عنوان طرح تحقیقات کاربردی و نیاز اساسی پژوهش در راستای دستورالعمل اجرایی بند (ج) تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ توسط دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ دومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری کردستان با دستور کار بررسی عناوین طرح های پژوهشی اولویت دار ، روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تشکیل شد.
مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در این جلسه اظهارداشت: دستگاه های اجرایی و مراکز پژوهشی استان هم چون دانشگاه ها اولویت های تحقیقاتی و پژوهشی استان در حوزه های مختلف را به دبیرخانه این کارگروه ارسال کردند.
آمنه قناعت مجموع عناوین پژوهشی ارائه شده توسط دستگاه های اجرایی و مراکز پژوهشی استان را ۱۴۶ عنوان خواند و اضافه کرد: از این تعداد ۶۴ عنوان از ۱۵ دستگاه اجرایی و ۸۲ عنوان هم از پنج مرکز دانشگاهی و پژوهشی استان ارسال شده است.
وی ادامه داد: عناوین پژوهش ها بر اساس مولفه های کاربردی بودن ، قابلیت اجرایی و عملیاتی شدن ، تکراری نبودن و عدم شمول وظایف ملی و ذاتی مورد پالایش قرار گرفت.
مدیر آموزش و پژوهش های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان افزود: پس از پالایش انجام شده ۱۴۶ عنوان طرح به ۵۱ عنوان کاهش یافت و در نهایت در راستای مدیریت منابع تعداد ۱۲ طرح اولویت دار در کمیته علمی با حضور صاحبنظران انتخاب و در کارگروه آموزش مورد تایید قرار گرفت .
در پایان قناعت یادآور شد: این ۱۲ طرح پژوهشی اولویت دار استان که بیشتر در حوزه های امنیت غذایی ، کشاورزی ، بهره وری تولید ، صنعت ، توسعه مشاغل دانش بنیان ، مقابله با بیان زدایی و تخریب سرزمین و تحکیم بنیان خانواده است باید در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب و سپس به فراخوان گذاشته شود و سپس از بین پروپوزال های ارائه شده از مراکز پژوهشی و فناور در کمیته های تخصصی بررسی و در صورت تایید ، به شورای برنامه ریزی و توسعه استان جهت تصویب نهایی و ارائه به دستگاه های اجرایی مربوطه جهت عقد قرارداد با محققین و پژوهشگران ابلاغ می گردد .