وضعیت کرونا در ۲۰ شهرستان فارس زرد و ۳ شهرستان نارنجی است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از نظر رنگ بندی کرونا، سه شهرستان استان در وضعیت نارنجی، ۲۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان […]

وضعیت کرونا در ۲۰ شهرستان فارس زرد و ۳ شهرستان نارنجی است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از نظر رنگ بندی کرونا، سه شهرستان استان در وضعیت نارنجی، ۲۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
دکتر سید وحید حسینی افزود: در حال حاضر رنگ سه شهرستان زرقان، سرچهان و اوز نارنجی، رنگ شهرستان‌های شیراز، بوانات، خرم بید، پاسارگاد، ارسنجان، خرامه، نی ریز، داراب، استهبان، فسا، سروستان، کوار، فیروزآباد، بیضا، رستم، ممسنی، خنج، خفر، لارستان و جویم زرد و رنگ دیگر شهرستان‌های استان آبی است.
او با اشاره به ثبات نسبی آمار کرونا در استان در روز‌های گذشته، مهم‌ترین راهکار پیشگیری از اوج گیری دوباره بیماری و کاهش آمار‌های کنونی را مشارکت همه جامعه در رعایت نکات بهداشتی عنوان کرد و گفت: این کار اهمیت ویژه‌ای دارد، به ویژه با توجه به آغاز فصل سرما که با گسترش شیوع بیماری‌های ویروسی همراه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام به موقع واکسیناسیون و دریافت دز‌های تکمیلی واکسن را اقدامی موثر برای حفاظت در برابر این بیماری برشمرد که با کمک افزایش ایمنی بدن، سلامت افزایش می‌یابد.
حسینی با بیان اینکه همچنان روزانه شاهد مرگ عده‌ای از بیماران بر اثر ابتلا به کرونا هستیم، اظهار کرد: از پیامد‌های طولانی شدن دوران کرونا در سطح دنیا، عادی پنداری نسبت به خطرات این بیماری است که همه به ویژه افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از سلامت خود در برابر این بیماری محافظت کنند.
او همچنین از افزایش آمار‌های ابتلا به بیماری آنفولانزا در استان خبر داد و گفت: در شرایط کنونی با رعایت نکات بهداشتی، از افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی، بیماران زمینه ای، بیماران خاص و افراد سالمند دعوت می‌شود با تزریق واکسن آنفولانزا، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.