رئیس قوه قضائیه خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام کرد آماده استماع نقطه‌نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفت‌وگوست. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۱۸ […]

رئیس قوه قضائیه خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام کرد آماده استماع نقطه‌نظرات، پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفت‌وگوست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، امروز دوشنبه (۱۸ مهر) طی سخنانی در شورای‌عالی قوه قضاییه ضمن تبریک و تهنیت میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: امیدواریم به برکت این موالید مسعود، دل‌های مؤمنین و مسلمین پیوند و وحدت بیشتری پیدا کند و بر شوکت، عزت، اقتدار و صفوف یکپارچه مؤمنین و مسلمین اضافه گردد تا جوامع اسلامی بتوانند در سرتاسر گیتی در برابر مستکبرین ایستادگی بهتری داشته باشند و از این طریق، هم منافع و مصالح خود را حاصل کنند و هم دست مستکبرین و متجاوزین را از بلاد اسلامی کوتاه گردانند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اتفاقات و وقایع روزها و هفته‌های گذشته، به تبیین و تشریح جهات مختلف یک کنش اعتراضی و مسائل جامعه‌شناختی مرتبط با آن پرداخت و در همین راستا بیان کرد: خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی، دسته‌جات و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می‌کنم که آمادگی استماع نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات آنها از طریق گفت‌وگو را دارم و قطعاً چنانچه اشتباه و ضعفی از ناحیه ما وجود داشته باشد از نقطه‌نظرات ارائه شده در راستای رفع آنها استفاده می‌کنیم و هیج ابایی از اصلاح و رفع ضعف نداریم.

رئیس قوه قضاییه بار دیگر با تمیز و تفکیک قائل شدن میان دو مقوله اعتراض و اغتشاش، بیان داشت: قطعاً یک کنش اعتراضی شامل آتش زدن قرآن و پرچم و سوزاندن اموال مردم و کشته‌سازی نمی‌شود بلکه کنش اعتراضی تعریف و چارچوب خاص و مشخص خود را دارد.

وی گفت: امروز دیگر پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و عاملین و محرکین اصلی آن، کاملاً برای همگان روشن گردیده و مبرهن گشته که صهیونیست‌ها ، آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی در این وقایع دست داشتند و سردمداران خود آنها نیز این موضوع را بر زبان می‌رانند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با توضیح و تفسیر علل و اهداف کشورهای متخاصم برای ایجاد اغتشاش و ناآرامی در ایران اسلامی، بیان داشت: صهیونیست‌ها ، آمریکایی‌ها و غربی‌ها وقتی دریافتند که جنگ ترکیبی و تبلیغاتی و انجام ترور و اعمال تحریم‌های غیرانسانی برای شکست دادن ایران اسلامی کارساز نیست و آنها در این جنگ همه‌جانبه خود علیه مردم و نظام ایران شکست خوردند، لذا چاره‌ کار را در تمهید مقدمات برای ناامن کردن ایران یافتند تا کشور ما را از مسیر پیشرفت بازدارند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به شکست‌های متعدد و پی‌درپی مستکبران در نقاط مختلف جهان اسلام از جمله یمن، فلسطین، لبنان، عراق، سوریه و افغانستان گفت: سردمداران دوّل و رژیم‌های متخاصم با جهان اسلام برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پرشمار خود در برابر ملل اسلامی، ناچارند تا دست به تحرکاتی بزنند و به دروغ چنین وانمود کنند که هزینه‌های گزاف و هنگفت‌‌شان نتیجه داده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی پیچیده تدارک‌دیده شده از ناحیه دشمنان برای تحریک مردم ایران و همراه کردن آنها با عناصر اصلی اغتشاشات، اظهار کرد: دشمن به مقصود خود نرسید و دوباره آدرس غلط دریافت کرد طی روزهای گذشته سردمداران برخی دوّل متخاصم نیز نسبت به کاسته شدن از حجم شعارها و جمعیت اغتشاشگران اذعان و اظهار تأسف کردند.

حجت الالسلام محسنی اژه ای با اشاره به مترصد بودن دشمن برای تمسک به هر بهانه‌ای جهت تهدید امنیت روانی مردم ایران، گفت: امروز دیگر برای همگان مبرهن است که فوت یک دختر خانم ( که همه ما را متاثر کرد) کاملاً بهانه بوده است؛ وقتی یک دستگاه رسمی و مسئول (پزشکی قانونی) با اعمال نهایت دقت و بررسی همه‌جانبه و علمی و تخصصی، نتایج ناظر بر علت فوت آن مرحومه را به صورت شفاف در اختیار مردم می‌گذارد، دیگر این بهانه از همه سلب شده است و دیگر کسی که بخواهد همراستا با دشمن تحرکاتی داشته باشد نمی‌تواند ادعا کند که موضوع را نمی‌دانسته و چنین فردی هیچ حجتی نزد خداوند، مردم و وجدان خود ندارد.

وی از عموم مردم که در نقاط مختلف کشور با برگزاری تجمعات خودجوش، انزجار خود را از عناصر اغتشاشگر اعلام می‌دارند و به تکریم نیروهای حافظ امنیت می‌پردازند تقدیر و تشکر به عمل آورد.

رئیس قوه قضاییه ضمن تقدیر مجدد از مجاهدت‌های نیروهای حافظ امنیت مردم بویژه نیروهای فراجا و بسیج از همکاران قضایی خود نیز در بخش‌های مختلف بویژه سازمان زندان‌ها و دادسراها به سبب انجام تلاش مضاعف قدردانی به عمل آورد و به آنها توصیه کرد که بیش از پیش نسبت به توطئه‌های عناصر شیطان‌صفت هوشیار باشند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای بار دیگر به مقامات دادسراها در سراسر کشور دستور داد تا نسبت به تکمیل پرونده عناصر اصلی اغتشاشات و عناصر وابسته به خارج و معاندان و ضدانقلاب و عناصری که به انحاء گوناگون از جمله تَسبیب، معاونت و مباشرت، موجبات تهدید امنیت مردم و تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را فراهم آوردند، تسریع داشته باشند.

قاضی‌القضات به مقامات دادگستری‌های سراسر کشور نیز دستور داد تا پرونده‌های ارسال شده از دادسراها پیرامون عناصر اغتشاشات را در دادگاه‌ها، خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار دهند و در مراحل بعدی در مرجع تجدیدنظر یا حسب مورد دیوان‌عالی کشور نیز، نسبت به رسیدگی سریع و دقیق وفق موازین قانونی به این پرونده‌ها اهتمام و توجه صورت گیرد.

وی به مقامات دادسراها و دادگستری‌ها نیز دستور داد هر تعداد کیفرخواست یا حکم که پیرامون عناصر اغتشاشات صادر کرده‌اند را با استناد به مواد قانونی ناظر بر آنها، از طریق مرکز رسانه قوه قضاییه به استحضار مردم برسانند چرا که مردم در این رابطه توقع و انتظار به‌حق دارند و می‌خواهند از سیر و مراحل رسیدگی به پرونده عناصری که امنیت‌شان را تهدید کردند و در زندگی و کسب و کارشان اخلال ایجاد کردند، آگاه باشند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین به مقامات قضایی ذیربط نیز دستور داد تا گزارش‌های خود پیرامون روند رسیدگی به پرونده عناصر اغتشاشات را به صورت مستمر به دفتر رئیس قوه قضاییه برای انجام پیگیری‌های مقتضی اعلام کنند.

رئیس قوه قضاییه باگرامیداشت هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت یک موضوع مقطعی و تاکتیکی برای جهان اسلام و نظام جمهوری اسلامی نیست؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهنمودها و ارشادات امام راحل، برکات وحدت میان مسلمین برای همگان روشن و آشکار شد و مشخص گردید که دشمنان جهان اسلام چه میزان از این وحدت و یکپارچگی و صفوف واحد مسلمین هراس و وحشت دارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی کانون و مرکز وحدت مسلمین و پیشتاز در این عرصه است، گفت: هر فردی که منافع و امنیت و مصالح مسلمین را می‌خواهد باید از هرآنچه موجب اختلاف و تفرقه میان مسلمانان است، بپرهیزد و نسبت به راه‌ها و روش‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی که از جمله آنها فرقه‌سازی و حتی تلاش برای تجزیه کشورهای اسلامی است، هشیار و بیدار باشد.